مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: بخش خصوصی نسبت به ایجاد ۲۷۳ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در این مناطق اقدام کرده است.

 ۲۷۳ مگاوات نیروگاه کوچک در گلستان و مازندران احداث شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنعت برق بسیار هزینه بر است و برای تولید یک مگاوات برق نیاز به ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: از این رو بسیاری از کشورها به سمت مدیریت مصرف برق می‌روند.

وی با اظهار اینکه بسیاری از کشورها به سمت مدیریت هوشمند و مصرف برق پیش رفته اند، گفت: این درحالی است که سرانه مصرف برق نسبت به کشورهای اروپایی بسیار بالا است و این نشان می‌دهد که باید در حوزه فرهنگ مصرف برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در گلستان و مازندران ۲۷۳ مگاوات نیروگاه پراکنده و مقیاس کوچک به تولید برق می‌پردازند، افزود: میزان تولید برق این بخش ۲۴۲ مگاوات است.

افضلی یادآور شد: بخش خصوصی برای تولید برق خوب وارد میدان شده و سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داده و نیروگاه‌های مقیاس کوچک را ساخته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان یادآور شد: برای مدیریت مصرف، سهمیه خاموشی اعمال می‌شود و مناطقی که گرم‌تر باشند، سهمیه بیشتری برای سقف پیک اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار