تأکید مسئولان و درمانگران در تعطیلات نیمه خرداد بر پرهیز از سفر بوده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از اوج گیری مجدد این بیماری جلوگیری شود.

دوگانه تعطیلات و انتخابات/ فرصت جولان مجدد به کرونا ندهیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، 15ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و طی مدت، این بیماری نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته و شهرهای مختلف رنگ بندی‌های گوناگونی را تجربه کرده اند.

تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد در پیش است و سنوات گذشته با شروع این تعطیلات، مردم همواره راهی سفرهای زیارتی و سیاحتی شده اما این روزها به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و نوسانات بیماری و ورود سویه های جدید ویروس، تاکید همگان بر ماندن در خانه است.

با توجه به شروع تزریق واکسن کرونا و روند خوب تولید واکسن داخلی به نظر می‌رسد در ماه‌های آتی، شرایط خوبی از لحاظ واکسیناسیون داشته باشیم لذا با پرهیز از سفر و استمرار رعایت پروتکل‌ها به حفظ سلامتی کمک کرده و حیف است در این مدت کسی به این بیماری مبتلا شده و یا فردی را از دست بدهیم.

هر چند که قرنطینه و ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌ها برای کودکان و بزرگسالان سخت شده اما تداوم این روند می‌تواند چشم انداز خوبی را برای شرایط کرونا تا پایان سال ایجاد کند.

همچنین با شروع فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری و افزایش تحرکات ستادها، نگرانی از افزایش تعداد بیماران دوچندان می‌شود، هر چند فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی متمرکز شده اما دیدارهای چهره به چهره و برگزاری محافل و مجالس در روزهای آتی شدت می‌گیرد لذا تأکید کادر درمان در این تعطیلات و این مجالس رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی است.

وزارت کشور اعلام کرده که مجالس در فضای آزاد برگزار شود و اگر در فضای بسته بود با محدودیت‌های جمعیتی روبرو خواهد بود.

 

بستری ۲۸۱ بیمار کرونایی در گلستان

در گلستان شرایط کرونا در حالت ثبات قرار دارد و هم اکنون طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۲۸۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

تعطیلات نیمه خرداد می‌تواند فرصتی برای بررسی برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری باشد تا با آگاهی کامل در ۲۸ خرداد دست به انتخاب بزنیم عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۴۹ نفر در بخش آی سی یو و ۱۹ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی از نارنجی بودن شرایط کرونا در سه شهرستان استان خبرداد و تاکید کرد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شاهد استمرار روند کاهشی بیماری در استان باشیم.

همچنین برای پرهیز از سفر ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی را اعمال کرده که از روز گذشته (۱۲ خرداد) آغاز شده است.

اعمال محدودیت تردد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گلستان در این خصوص گفت: برابر اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، از ساعت ۱۲ چهارشنبه تا ساعت ۱۲ دوشنبه (هفدهم خرداد) تردد بین استانی همه خودروها ممنوع بوده و با ناقضان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی با اشاره به جریمه ۱۰ و پنج میلیون ریالی برای ورود و خروج از مناطق قرمز و نارنجی، گفت: شهروندان در صورت ضرورت برای سفر به خارج از استان می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: این طرح برای حفظ سلامتی شهروندان اجرا می‌شود.

طبق گفته مهاجر بسطامی ممنوعیت تردد در معابر شهری بین ساعات ۲۲ الی سه بامداد در تمامی شهرها همچنان ادامه دارد.

سه روز تعطیلات نیمه خرداد فرصتی است که مردم با تماشای برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و رصد سایر رسانه‌ها آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به کاندیداهای کسب کنند.

بدون شک پرهیز از سفر و عدم حضور در محافل و اماکن شلوغ سبب شده تا زنجیره این ویروس قطع شده و شاهد حرکت به سوی شرایط پایدار باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار