فرماندار گرگان خبرداد

فرماندار گرگان از فعالیت ۲۶۸ شعبه اخذر رأی در این شهرستان خبرداد و گفت: پنج هزار و ۲۶۰ نفر مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان هستند.

فعالیت۲۶۸شعبه اخذرأی درگرگان/۵۲۶۰نفر مسئول برگزاری انتخابات هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا در گرگان مطابق با برنامه زمان‌بندی وزارت کشور به پیش می‌رود.

فرماندار گرگان افزود: در شهرستان گرگان از همه ظرفیت های بخش اداری، معتمدان و علاقه‌مندان به کمک در هیئت های اجرایی استفاده و سعی شده در انتخاب عوامل اجرایی سر صندوق از افراد باسابقه که تجربه حضور قبلی داشتند، استفاده شود.

طبق گفته وی آموزش های لازم به عوامل اجرایی پای صندوق های رأی داده است.

حمیدی گفت: در دوره قبلی ۲۳۸ شعبه اخذ رأی داشتیم که امسال ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۲۶۳ شعبه رسیده است که از این تعداد ۵۰ شعبه در بخش بهاران، ۷۰ شعبه در بخش مرکزی و ۱۴۳ شعبه در شهر گرگان است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا علاوه بر عوامل اجرایی، یک شخص به عنوان ناظر بهداشتی در شعب حضور داشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را کنترل و مردم را راهنمایی می‌کند.

فرماندار گرگان بیان کرد: پنج هزار و ۲۶۰ نفر مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان هستند که شامل عوامل اجرایی، عوامل نظارتی شورای نگهبان، عوامل نظارتی شورای عالی استان‌ها، نیروهای امنیتی، عوامل بازرسی و خدماتی و پشتیبانی هستند.

طبق گفته حمیدی انتخابات شورای شهر گرگان کاملاً الکترونیکی است.

وی افزود: هم اکنون دستگاه های احراز هویت تحویل فرمانداری ها شده و تعرفه های رأی هم به زودی تحویل خواهد شد.

۲۷۳ هزار نفر حائز شرایط رأی دادن هستند

فرماندار گرگان گفت: امسال ۲۷۳ هزار نفر در گرگان حائز شرایط رای دادن هستند.

حمیدی در خصوص تعداد کاندیداها هم اضافه کرد: تاکنون ۱۸۰ نفر در گرگان، ۱۹ نفر در جلین، ۲۰ نفر در سرخنکلاته و ۲۰ نفر هم در قرق در عرصه رقابت باقی مانده و ۱۶ خرداد آمار نهایی اعلام خواهد شد.

وی در خصوص مصادیق مجاز و غیرمجاز انتخابات گفت: براساس روز شمار انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از هفت خرداد شروع و به مدت ۲۰ روز تا تاریخ ٢٧ خرداد، مجاز است.

طبق گفته وی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ٢٠ خرداد شروع و ساعت هفت صبح ٢٧ خرداد به پایان می رسد.

فرماندار گرگان تأکید کرد: ستادهای انتخابات ریاست جمهوری به منظور هماهنگی سریع تر نسبت به معرفی روسای ستادها همراه با اعلان نشانی ستادهای انتخاباتی خود در سطح شهر و روستاها اقدام کنند.

حمیدی بیان کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی، سخنرانی و غیره در اماکن سربسته از قبیل مساجد و سالن های ورزشی ممنوع بوده و در اماکن روباز باید بر اساس شیوه نامه های وزارت بهداشت باشد.

وی گفت: همه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان موظف به استفاده از ماسک بوده و زمان برگزاری مراسم هم حداکثر دو ساعت است.

فرماندار گرگان اظهارکرد: مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

حمیدی تصریح کرد: روسای ستادها قبل از انجام هرگونه تبلیغات جهت دریافت شیوه نامه بهداشتی تبلیعات به فرمانداری مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار