رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریان تحریف و پنهانکاری دائم به دنبال این است که مردم فراموش کنند کجا بودند و به کجا رسیدند و دینداری و مردم‌سالاری به واسطه انقلاب ایران در کل منطقه طنین افکن شد و امروز مردم ایران همه مسئولان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خودشان انتخاب می‌کنند.

وظیفه مهم ما دعوت به مشارکت و مقابله با موج مخالف مردم‌سالاری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی جمعه ۱۴ خردادماه در مراسم عزاداری رحلت امام خمینی(ره) در همدان، اظهار کرد: بازخوانی و توجه به حرکت امام راحل لازم است چراکه ایشان کسی بود که اندیشه و عمل او از درخت های پرریشه و پرشاخه‌ای بود که در زندگی مسلمانان و مستضعفان دنیا ثمر خواهد داد.

وی با بیان اینکه هدایت و نجات انسان‌ها از انقلاب اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امام راحل با رهبران عادی دنیا متفاوت بود چراکه از خود عبور کرده و هیچ کاری برای رفاه و آسایش و مال اندوزی خود نمی‌کرد و آنچه داشت هم در راه خدا داد. ثروت امام(ره) هنگام ارتحال کمتر از زمانی بود که وارد ایران شد چراکه بخشی از زمین‌هایی که به ارث برده بود را به مستضعفان بخشید و وصیت کرد پول نقدی که در زمان مرگ دارد برای بیت المال است و چیزی متعلق به فرزندان نیست.

رستمی ادامه داد: نتیجه کار برای خدا این شد که امام خمینی(ره) در دل ها نفوذ کرد. ایشان همه چیز را از خدا می دید و اتفاقات صحنه‌های مختلف را از خدا می‌دانست و به همین علت قدرت نامحدود و شکست ناپذیری داشت. دائم اهل ذکر بود و آرامش روحی داشت و در وصیت نامه خود هم گفت که با دلی آرام دنیا را ترک می‌کنم و این آرامش، به علت ارتباط با خدا بود.

وی مطرح کرد: جریان تحریف و پنهانکاری دائم به دنبال این است که مردم فراموش کنند کجا بودند و به کجا رسیدند. ایران در شرایطی بود که در دوران پهلوی ابرقدرت‌ها وارد ایران می شدند به شاه خبر نمی دادند و بعد از ورود آنها شاه مطلع شد و در انتهای حکومتش هم تصمیم گرفتند شاه برود بنابراین آمدن، رفتن و اداره کشور به اراده خودش نبود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انقلاب به برکت امام راحل به پیروزی رسید، ادامه داد: دینداری و مردم‌سالاری به واسطه انقلاب ایران در کل منطقه طنین افکن شد و امروز مردم ایران همه مسئولان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خودشان انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه قلل از انقلاب اسلامی، جان و مال و ناموس مردم چپاول می‌شد، گفت: پس از انقلاب مردم عزت پیدا کردند. کشوری که در ابتدای حمله صدام وسیله دفاعی چندانی نداشت و شهرهایش مورد بمباران قرار می‌گرفت به جایی رسیده که نیروی هوایی آن، آمریکا را به چالش می‌کشد.

رستمی ادامه داد: ما به جایی رسیدیم که دشمنان در بخش‌های علمی و سیاسی چاره ای ندارند جزء اینکه برنامه‌های خود را براساس مقدرات جمهوری اسلامی بچینند. به علت کوتاه کردن دست غارتگران ۴۳ سال است با نظام سلطه در ستیز بوده و امروز در سخت ترین شرایط تحریم هستیم اما این سرزمین رو به جلو و رو به حرکت است.

وی در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرد: امروز مشکلات باعث شده تلخ‌کامی‌هایی وجود داشته باشد اما آنچه ایران را اثرگذار کرده اتحاد و همبستگی است. به اعتقاد مقام معظم رهبری، باید دولتی که معتقد به تحول است روی کار بیاید و ما با دولت خسته، فرتوت و مسئول بی‌اراده ضعیف نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم بنابراین راه حل مشکلات روی کار آمدن دولت جوان انقلابی معتقد به تحول است و دولتی که بین خودش و مردم فاصله نبیند.

رستمی با بیان اینکه با هر میزان مشارکت در نهایت یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، اظهار کرد: اگر رئیس جمهور با مشارکت بالا انتخاب شود با توانمندی بالا می‌تواند نمایندگی ملت در عرصه‌های بین‌المللی را در دست داشته باشد چراکه دشمنان ما افرادی هستند که ماسک حقوق بشر به صورت زده‌اند اما در ایران بیماران سرطانی را تحریم می‌کنند، کودکان یمن را می سوزانند و چشم به روی ظالمان می‌بندند بنابراین برای مقابله با قدرت‌های زیاده خواه بدعهد خبیث باید نماینده‌ای با آرای قابل اعتنا انتخاب کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در پایان خاطرنشان کرد:  وظیفه اول مشارکت در انتخابات و پس از آن انتخاب درست است اما در حال حاضر وظیفه مهم ما دعوت به مشارکت و مقابله با موج مخالف مردم‌سالاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار