معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از برداشت ۱۷۸ هزار تن نباتات علوفه‎ای از ۵۸ هزار هکتار اراضی استان خبر داد.

 برداشت ۱۷۸ هزار تن نباتات علوفه‌ای از اراضی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: کشت پاییزه محصولات علوفه‎ای به دلیل نیاز آب کم و برخورداری از بارش‎های زمستانی اهمیت زیادی در صرفه‌جویی مصرف آب و تأمین خوراک دام استان دارد.

وی شبدر برسیم، جو و یونجه را عمده‎ترین نباتات علوفه‎ای کشت پاییزه استان عنوان کرد و گفت:یک هزار و ۹۰۰ هکتار «شبدر برسیم» در استان کشت شده و پیش‌بینی می‎شود ۳۷۹ هزار تن علوفه تولید شود که بیشترین علوفه استان به کشت شبدر اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۶۰ هکتار جو خصیل با پیش‎بینی ۹ هزار و ۷۰۰ تن و ۶۲۶ هکتار یونجه با ۲۵ هزار تن در استان تولید می‎شود.

*کشت بیش از 9 هزار هکتار گیاهان جالیزی در گلستان

عباسی در ادامه به کشت گیاهان جالیزی در استان اشاره کرد و گفت:۹ هزار و ۴۰۰ هکتار نباتات جالیزی در گلستان کشت شد و پیش‎بینی می‎شود ۵۴۹ هزار تن محصول تولید شود.

وی گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه و کدو را از محصولات عمده جالیزی استان عنوان کرد و افزود: ۸۲ درصد محصولات جالیزی مربوط به گوجه‌فرنگی با سطح ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار و هندوانه با ۴ هزار هکتار می‎باشد.

معاون جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت دو محصول گوجه‌فرنگی و هندوانه از اواخر خرداد در استان آغاز می‎شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار