مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر گلستان:

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند، گفت: با ورود محموله جدید واکسن کرونا طی یکی دو روز آینده به استان، مرحله دوم واکسیناسیون ادامه می‌یابد و مرحله اول برخی دیگر آغاز می‌شود.

بزودی محموله جدید واکسن کرونا وارد گلستان می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی باقری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در برخی از استان‌ها نوبت‌های اول واکسن را بیشتر تزریق کردند و در نوبت دوم به مشکل بر خوردند اما در استان ما تزریق واکسن را مدیریت کردیم و چندان با این چالش مواجه نبودیم. در گلستان واکسن نوبت دوم به‌تازگی تنها در برخی شهرها تمام شده و در برخی شهرها نیز همچنان موجود است.

وی بیان کرد: تاکنون در استان ۶۴ هزار و ۸۳۴ نفر نوبت اول واکسن کرونا و ۱۹ هزار و ۱۱ نفر نیز نوبت دوم را دریافت کردند.

باقری افزود: علت عمده تفاوت در تعداد افراد دریافت‌کننده واکسن در نوبت اول و دوم، نوع واکسن استفاده شده است. نوبت دوم واکسن آسترازنکا بعد از سه ماه تزریق می‌شود و هنوز زمان آن فرا نرسیده است. نوبت دوم واکسن آسترازنکا در استان موجود است و در زمان مقرر تزریق صورت می‌گیرد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسن‌های اسپوتنیک نیز در استان موجود بود و تزریق انجام شد و تنها شاید مواردی به‌صورت لکه‌گیری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه محموله واکسن جدیدی که وارد کشور شده، از امروز بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع می‌شود. بلافاصله بعد از ورود واکسن به استان، واکسیناسیون مرحله دوم را ادامه می‌دهیم و مرحله اول برخی دیگر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهیم.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه محموله جدید از نوع سینوفارم است، تصریح کرد: افراد نوبت دوم را نیز باید همان واکسنی که در نوبت اول تزریق کردند، دریافت کنند. البته تزریق نوبت دوم همان نوع واکسن اگر ساخته کشور دیگری باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

باقری گفت: واکسن‌های جدیدی که وارد استان خواهد شد، همه افراد در نوبت دوم را پوشش می‌دهد و جای نگرانی نیست. به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، افراد برای نوبت‌گیری نوبت دوم واکسن به درگاه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در دستور کار قرار گرفته و در صورت اعلام گروه سنی جدید، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار