در نشستی که با حضور محبوبه فدایی، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و ابراهیم شهبازی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان برگزار گردید ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و اشتغال در خصوص توسعه، ترویج و پژوهش در زمینه تعاونی‌های استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه توسعه فرهنگ تعاون در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان گلستان، ابراهیم شهبازی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در سال‌های گذشته، بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان افزود: امسال جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که در مباحث مختلف مورد نیاز حوزه‌های تعاون در استان گلستان در کنار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بازوی اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با تعهد اشتغال ۵۴ هزار نفر در کشور انجام می‌شود بستر مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون است. مقرر است در استان گلستان نیز ۲۳۰۰ نفر در قالب طرح  ملی توسعه مشاغل خانگی به شغل پایدار دست یابند که این امر نیز زمینه‌ی مساعدی برای تشکیل و توسعه تعاونی می‌باشد.

محبوبه فدایی، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه در گذشته کارهای ارزشمندی در قالب قراردادهای مختلف با جهاددانشگاهی انجام شده است، ‌ابراز امیدواری کرد: امسال نیز در مباحث پژوهش، ترویج، فرهنگ تعاونی، تشکیل و توسعه تعاونی‌ها از ظرفیت جهاددانشگاهی استان گلستان استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه‌های نگاشت کتاب تعاونی‌های برنددار، تولید محتوا در حوزه توسعه فرهنگ تعاون، پژوهش مسئله محور در تعاونی‌های استان، برگزاری استارت‌آپ‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی می‌توانیم همکاری‌های مشترک بسیاری داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار