مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: ذخایر خونی گلستان به کمتر از سه و نیم روز رسیده است.

نیاز فوری به خون در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید صادق بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در حال حاضر گروه‌های خونی A+ و O+ در وضعیت قرمز قراردارند.

او افزود: ذخایر مابقی گروه‌های خونی در گلستان به کمتر از سه و نیم روز رسیده است.

بنی عقیل نداشتن زیرساخت‌های لازم را از مهمترین دلالیل برای قرمز شدن وضعیت ذخایر خونی گلستان اعلام کرد و افزود: گلستان تنها در شهر‌های گرگان و گنبد پایگاه خون دارد و در علی آباد به دلیل نداشتن نیرو با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: طی سفر وزیر بهداشت به استان گلستان قول داده شد که در چند سال آینده بیش از دو هزار تخت به مراکز درمانی گلستان اضافه شود که این موضوع مستلزم افزایش فعالیت‌های خونی است و باید از الان به زیرساخت‌های انتقال خون توجه لازم صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه در خرداد سال گذشته ۴ هزار و ۸۸ واحد خون گیری انجام شد، ادامه داد: در خرداد امسال این رقم به ۴ هزار و ۸۳۳ مورد رسیده است و این در حالی است که تنها در سه شهرستان مانند گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول پایگاه انتقال خون فعال است.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: گلستان جزو محدود استان‌هایی است که ذخایر خونی آن با وضعیت قرمز مواجه شده و این روند باعث به صدا درآمدن زنگ خطر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار