رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان منطقه آزاد اینچه برون را ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با قزاقستان دانست.

منطقه آزاد اینچه برون ظرفیتی مناسب برای توسعه روابط با قزاقستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، علی محمد چوپانی در نشست هیئت تجاری کشور قزاقستان با برخی فعالان اقتصادی استان گلستان در حوزه صنعت ساختمان اظهار کرد: استان گلستان در بحث مصالح ساختمانی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به بعد مسافت کم و اشتراکات زیاد بین گلستان و قزاقستان، تجار ما می‌توانند بهترین گزینه برای ارتباط تجاری با شما باشند.

چوپانی به تصویب منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون برای دوستان قزاقستانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمانی در ایران باشند ظرفیت بسیار خوبی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: تمامی اجزایی که مورد نیاز  یک ساختمان مدرن در گرید اروپایی اعم از آسانسور، پکیج و پمپ های آب فشار قوی است در نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه در بخش سازه های فلزی برای اسکلت پاساژها و ساختمان های بزرگ شرکت های خوبی در استان گلستان فعالیت می کنند، تصریح کرد: این تنها قسمتی از ظرفیت صنعت ساختمان در ایران است که با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور تمامی شرکت ها در نمایشگاه وجود نداشت.

چوپانی خاطرنشان کرد: شرکت های فنی مهندسی، شرکت های پیمانکاری در بحث ساختمان و همچنین شرکت های سازنده پاساژها و مجتمع های بزرگ ما می توانند در قزاقستان فعالیت داشته باشند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: نزدیک به هفت هزار قزاق در استان گلستان زندگی می کنند که این مسئله به عنوان پل ارتباطی بین ایران و قزاقستان مورد توجه است.

چوپانی بیان کرد: درصدد هستیم مصالح ساختمانی مورد نیاز استان منگستائو و دیگر استان های قزاقستان را تامین کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار