نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در طرح اصلاح موادی از قانون مدارس غیرانتفاعی به دغدغه‌های معیشتی معلمان توجه شده تا باری از دوش این قشر برداشته شود.

نوروزی: باید به دغدغه‌های معیشتی معلمان مدارس غیرانتفاعی توجه شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رحمت‌الله نوروزی در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیرانتفاعی بیان کرد: بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در دیدار با روسای کمیسیون‌ها تاکید کرده است که اولویت مجلس اشتغال و مسائل مربوط به اشتغال و اقتصاد است، تشکر می‌کنم اما چرا این طرح اکنون در اولویت مجلس قرار گرفته است؟ این طرح کدام یک از مشکلات اقتصادی فرهنگیان را حل می‌کند؟

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح در کجا به وضعیت معلمان غیرانتفاعی که با ۱۵ یا ۱۷ سال سابقه بیمه و مزایا ندارند، توجه شده است؟ باید مجلس شورای اسلامی به سمت یاری به معلمان حرکت کند و با دقت زوایای دغدغه‌های معلمان را ببیند. خروجی مدارس امروز به چه میزان مفید است؟

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵ تاکید کردند که آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. این طرح چه باری از دوش معلمان بر می‌دارد؟ و کدام مشکل معیشتی معلمان غیرانتفاعی را حل می‌کند؟

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: براساس آیین‌نامه این طرح پس از چند ماه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. در کنار موضوعات اقتصادی که اولویت مجلس است مسائل آموزشی و معلمان نیز از دیگر موضوعات مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار