مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این که برداشت سیاهدانه در استان پایان یافته است، گفت: بیش از ۹۰۰ تن سیاهدانه از هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گلستان برداشت شد.

۹۰۰ تن سیاهدانه از مزارع گلستان برداشت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری بسیج از گلستان؛ علی اکبر عرب احمدی مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص کشت سیاهدانه در گلستان اظهار کرد: زمان کشت سیاهدانه در گلستان از اول آبان تا پایان آذر و زمان برداشت این محصول از پانزدهم تا پایان خردادماه است.

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت ۹۰۰ تن سیاهدانه از سطح هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان خبر داد و افزود: عملکرد برداشت سیاهدانه در مزارع استان بر حسب کیفیت زمین بین ۴۰۰ تا هزار و ۸۰۰ کیلو در هر هکتار است.

عرب احمدی با بیان این مطلب که هر کیلو سیاهدانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال در بازار معامله می شود، گفت: کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: سیاهدانه جز محصولاتی است که نیاز به آب کمی دارد و به دو صورت دیم و یا آبیاری تکمیلی در دو مرحله کشت می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر، کشت آن به کشاورزان توصیه می شود.

لازم به ذکر است: سیاهدانه از گیاهان خانواده آلاله و یک ساله است و این محصول ارزشمند علاوه بر مصارف غذایی، خواص دارویی زیادی دارد و در درمان انواع بیماریها مثل دیابت سل و بیماران قلبی عروقی کاربرد دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار