دبیرکارگروه تنظیم بازار طی نامه ای به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات دستور ترخیص آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از از ۳۱ تیر ۱۴۰۰ وارد گمرک شده است را اعلام کرد.

خبر خوش از قیمت برنج

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس،با تصویب کارگروه تنظیم بازار ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو شد.

براساس متن مصوبه کارگروه تنظیم بازار و به استناد تصمیمات بند ۹ یکصد و چهلمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۷۷۱۳۹ مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰) گزارش روند واردات، تولید و تنظیم بازار برنج داخلی و وارداتی و بررسی دوره ممنوعیت برنج از سوی انجمن مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ارائه و به لحاظ ضرورت تامین نیاز کشور و تنظیم بازار آن اعضا گروه با پیشنهاد عدم اعمال ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری موافقت نمودند و مقرر گردید با توجه به تکالیف و وظایف وزارت جهاد کشاورزی مراتب از سوی وزارتخانه مذکور بررسی، پیگیری و اقدام لازم انجام پذیرد.»

همچنین عباس قبادی دبیر کارگروه تنظیم بازار طی نامه ای به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ترخیص آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از ۳۱ تیر ۱۴۰۰ وارد گمرک شده اند را اعلام کرد.

 

 

در این نامه آمده است:

معاون محترم امور گمرکی، گمرک جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای عباسپور

مدیرکل محترم دفتر مقررات صادرات و واردات

موضوع: ترخیص آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از از ۱۴۰۰.۴.۳۱ وارد گمرک شده است

سلام علیکم

احتراما، در راستای اجرای بند ۲ دستور دوم یکصد و چهل و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۸۱۳۱۴ مورخ ۱۴۰۰.۰۳.۱۹ مورخ ممنوعیت و یا عدم برقراری ممنوعیت فصلی مورد بررسی قرار گرفت و از آنجائیکه در این شرایط حساس کشور و کمبود منابع آبی و از طرفی ضرورت تامین امنیت غذایی کشور از اهم موضوعات مطروحه در دولت فعلی و آینده خواهد بود. خواهشمند است دستور فرمایید با رویکرد حمایت از مصرف کننده در خصوص بلامانع بودن ترخیص آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از ۱۴۰۰.۳.۳۱ دارای اعلامیه ورود / قبض انبار بوده، مشروط به اینکه دارای ثبت سفارش باشد. اقدام لازم معمول و از نتیجه این معاونت را مطلع نمایند.

بدیهی است در صورت دارا بودن شرایط فوق، ویرایش و تمدید ثبت سفارش جهت ترخیص بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار