کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی در مورد نکات حقوقی مهم در هنگام خرید ملک توضیحاتی داد.

نکات حقوقی مهم در هنگام خرید ملک چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود منصوری رضی کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: از نکات مهم معاملات املاک، تنظیم و ثبت سند و تنظیم قانونی قرارداد است.

او ادامه داد: این نکات مهم در معاملات املاک به منظور این است که خریدار و فروشنده دچار دعاوی حقوقی و ثبتی نشوند.

منصوری گفت: لازم است که هر نوع تنظیم سند یا انتقال آن در دفتر اسناد رسمی و سامانه ثبت اسناد و املاک کشور صورت گیرد.

او گفت: در معاملات املاک استیجاری اگر قولنامه را مشاورین املاک تنظیم می‌کنند، حتما بر دریافت کد رهگیری در زمان تنظیم قرارداد معاملات املاک تاکید شود.

منصوری گفت: با توجه به اینکه قولنامه‌ها از نوع سند مالکیت عادی هستند، تنظیم مواد مندرج درآن برای هر دو طرف قرارداد دارای حساسیت بیشتری نسبت به اسناد رسمی است.

او گفت:نکته مهم دیگربرای شرکت در معاملات املاک با قرارداد غیررسمی آن است که معامله باید نزد بنگاه دارای مجوز کسب اتحادیه املاک انجام شود و بلافاصله، کد رهگیری و هولوگرام دریافت کنند.

کارشناس ارشد حقوق جزا گفت: اگر قرارداد رسمی در دفتر اسناد یا سایر مراجع قانونی از طریق مامور بدون صلاحیت تنظیم یا ثبت شود، نوع آن غیر رسمی و عادی تلقی می‌شود.

او در پایان گفت: باید بدانید که بنگاه املاک صرفا با داشتن یک سردر با همین مضمون برای انجام معاملات املاک کافی نیستند و مشاورین املاک باید دارای مجوز کسب قابل رویت باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار