رئیس علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که با توجه به سرعت شیوع بیماری تا آخر هفته تمام شهرهای استان قرمز می‌شوند، گفت: هفته سختی پیش رو داریم.

هفته سخت پیش روی گلستانی ها/نظارت ها سخت گیرانه تر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل بعدازظهر شنبه در جلسه مقابله و پیشگیری از کرونای گلستان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌هایی که می‌شد پیک پنجم کرونا در کشور آغاز شده و در گلستان هم تعداد بیماران دو برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۵۳۱ بیمار در مراکز درمانی سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد بیمار ۹۳ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت بوده و ۳۴ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

طبق گفته وی چهار نفر در استان طی روز گذشته به علت کرونا فوت کردند.

فاضل بیان کرد: ۱۴۳ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز قرار دارد که هشت شهرستان مربوط به گلستان است که شامل گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، علی آبادکتول، گالیکش، آزادشهر، آق قلا و کردکوی است و به جز گمیشان و بندرگز که در وضعیت زرد قرار دارند سایر شهرستان‌ها نارنجی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سرعت شیوع بیماری تا آخر هفته تمام شهرهای استان قرمز می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رعایت پروتکل‌ها در هفته گذشته به حداقل خود رسید و ما مجبور هستیم پروتکل‌های مشاغل سطح سه و چهار را از این هفته اجرا کنیم و تمام رستوران‌ها، تالارها، تفرجگاه‌ها و غیره تعطیل خواهد بود.

فاضل اضافه کرد: هفته خیلی سختی پیش رو داریم و باید پروتکل‌ها سختگیرانه اجرا شود زیرا سلامت مردم مهم است.

وی عنوان کرد: ۱۲۴ هزار دوز واکسن وارد گلستان شده که ۹۹ هزار دوز آن تزریق شده است و تقریباً واکسیناسیون تمامی بیماران خاص، افراد بالاتر از ۸۰ سال و برخی از مشاغل تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد: تزریق واکسن به گروه‌های سنی پایین‌تر به دلیل کمبود واکسن هنوز آغاز نشده که با توزیع واکسن برکت از این هفته واکسیناسیون این گروه‌ها هم به زودی آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار