استاندار گلستان به روند افزایشی کرونا در استان در پیک پنجم این بیماری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که واکسن در اختیار نداریم، بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

فعلا بهترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس امروز شنبه ۱۹ تیرماه در ستاد استانی مقابله با کرونا گلستان اظهار کرد: طی ۱۷ ماه گذشته چهار پیک کرونا را در استان و کشور پشت سر گذاشته‌ایم و امروز وارد پیک پنجم شده‌ایم.

وی افزود: هر چند که در حال حاضر وضعیت کرونا در استان ما نسبت به برخی از استان‌ها بهتر است، اما اگر ما نیز رعایت نکنیم با عوارض سخت این بیماری روبه‌رو خواهیم شد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: به لحاظ تجهیزات و دارو با مشکل روبه‌رو نیستیم. اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، به راحتی شمار بیماران قابل افزایش است.

حق‌شناس تصریح کرد: پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای شهرهای قرمز، نارنجی و زرد از این هفته با جدیت بیشتر در استان دنبال خواهد شد.

وی گفت: روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی استان آخرین وضعیت شهرها را اعلام خواهد کرد و اگر شهری شرایط قرمز پیدا کرد، تفرجگاه‌ها و بازارهای محلی آن شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار