مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای مبارزه با آفت مخرب ابریشم باف ناجور در جنگل‌های گلستان، مبارزه مکانیکی در دستور کار قرار دارد.

مبارزه با آفت مخرب جنگل‌های شمال در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه یکی از راه‌های ساده برای کنترل آفت ابریشم باف ناجور، مبارزه مکانیکی به صورت جمع آوری تخم این حشره است گفت: امسال ۴۵۰ کیلوگرم از کلنی‌های تخم آفت ابریشم باف ناجور جمع آوری شده است.

او ادامه داد: روش دیگر هم محلول پاشی بیولوژیکی است که باید قبل از طغیان آفت و وقتی که هنوز شفیره هستند، انجام شود.

لطفی با اشاره به اینکه این آفت سال گذشته در حدود ۹۰ هکتار کنترل شده است افزود: نزدیک به ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های استان در حال حاضر درگیر این آفت هستند که دلیل اصلی آن خشکسالی است.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان توضیح داد: این آفت همیشه در جنگل وجود داشته، اما امسال به دلیل خشکسالی افزایش پیدا کرده است چرا که با وجود رطوبت، این آفت به صورت طبیعی کنترل می‌شود.

آفت ابریشم باف ناجور جنگل‌های شمال را از شرق مازندران تا شرق گلستان درگیر کرده است.

ابریشم باف ناجور آفتی پرخور است که علاوه بر درختان جنگلی، توانایی حمله به درختان باغی را هم دارد و با خوردن برگ‌ها موجب اختلال در فعالیت‌های فیزیولوژیکی، کاهش رشد و ایجاد تغییرات شیمیایی مخرب در ریشه درختان می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار