ویروس کرونا هیچ جایی برای علائم نگذاشته است و این ویروس خود را در قالب عوارض قلبی، کلیوی، ریوی و ... نشان داد.

کرونا ویروس دلتا به قسمت های بدن آسیب می‌زند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: در حال حاضر در گزارش‌هایی که داده شده سرعت واگیر و سرایت کرونا دلتا نسبت به کرونا آلفا ۶۰ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: وقتی که سرعت سرایت بالا می‌رود خودبخود میزان مرگ و میر افزایش می‌یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در اکثر افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند احتمال درگیری آنها با این بیماری بیشتر می‌شود و خود به خود میزان مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

ناظر اضافه کرد: ویروس کرونا هیچ جایی برای علائم نگذاشته است و این ویروس خود را در قالب عوارض قلبی، کلیوی، ریوی و ... نشان داد.

در کرونای نوع دلتا گرفتگی و آبریزش بینی، گلودرد و سردرد بیشتر است

وی گفت: برخلاف کرونای آلفا که گفته می‌شد علائم به صورت سرفه‌های خشک است در کرونای نوع دلتا گرفتگی و آبریزش بینی، گلودرد و سردرد بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه علائم درگیری دستگاه تنفسی فوقانی در کرونا ویروس نوع دلتا بیشتر است، گفت: ضمن اینکه گزارش شده در این نوع  نیز درگیری علائم گوارشی و شکمی نظیر تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست نسبت به نوع‌های دیگر بیشتر است.

ناظربا تاکید براینکه کرونا ویروس همه ارگان‌های بدن را می‌تواند درگیر کند، اضافه کرد: هنگامی که این ویروس جهش پیدا می‌کند چندین علائم جدید را با خود به همراه دارد.

وی عنوان کرد: به علت پیشرفت ناگهانی ویروس کرونای نوع دلتا، افراد دچار کمبود اکسیژن شده واین مهم سبب سردرد می‌شود.

ابتلا به کرونا برخی افراد را دچار دیابت یا بیماری کلیوی کرده است

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در بیماری کرونا ویروس عروق درگیر می‌شود و این درحالیست که ۸۰ درصد بدن انسان از عروق تشکیل شده و این ویروس می‌تواند به بافت‌ها آسیب بزند به گونه‌ای برخی از افراد دچار دیابت یا بیماری کلیوی شدند، تاکید کرد:مجموع عوامل باعث آسیب به بافت‌ها و ارگان‌های بن شده است.

ناظر گفت: درمان این نوع بیماری با نوع آلفا متفاوت است و افراد باید مورد درمان موثر تخصصی ضد ویروس قرار گیرند.

وی اظهار کرد: این بیماری نوجوانان و کودکان را نیز درگیر کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: افرادی که واکسن فایزر و جانسون تزریق کردند کرونا ویروس نوع دلتا در آنها به صورت خیلی خفیف بروز کرده است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار