مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تقویت جریانات مرطوب و پرفشار نسبت به احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آخر این هفته در این استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی: سیل تابستانه در راه گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی اظهار داشت: بر اساس تحلیل الگوهای هواشناسی، از امشب آسمان استان شاهد افزایش ابرناکی، رعد و برق و بارش های شدید رگباری و تگرگ در نواحی کوهستانی است.

وی بیان کرد: سامانه ناپایدار بارشی از شامگاه امشب وارد گلستان می شود و با تقویت جریانات مرطوب و خنک از عرض های شمالی، بارش های رگباری شدیدی در مناطق گوناگون استان رقم خواهد خورد.

مدیرکل هواشناسی گلستان احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها را دور از ذهن ندانست و از مسافران خواست از اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

داداشی افزود: پیش‌بینی دریایی هواشناسی گلستان هم نشان می‌دهد که دریای خزر در ۲ روز آینده با موج کوتاه و باد متوسط همراه است.

همچنین مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب از فردا چهارشنبه تا پایان هفته جاری در استان وجود دارد.

حسین دهقان اظهار داشت: طی این مدت به علت وقوع رگبارهای محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست .

وی از هم استانی ها خواست طی این مدت در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکرده و از نزدیک شدن به رودخانه ها ، مسیل ها ، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار