فرماندار کلاله گفت: محکومان حوزه منابع طبیعی این شهرستان، موظف به آبیاری درختان شدند.

محکومان به جای زندان درختان را آبیاری می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در حاشیه بازدید از آبیاری درختان جاده کلاله - مراوه تپه گفت: چند مجرم حوزه منابع طبیعی این شهرستان، به جای زندان موظف به آبیاری هزار اصله نهال در حاشیه جاده با نظارت کارشناسان منابع طبیعی شدند.

او ادامه داد: این افراد پس از آبیاری درختان حاشیه جاده کلاله مراوه تپه و مسیر دو راهی، باید گواهی انجام فعالیت خود را به اجرای احکام کیفری دادسرای کلاله ارائه کنند.

فرماندار کلاله گفت: جایگزین کردن انجام خدمات عمومی در حوزه محیط زیست به جای حبس، کار شایسته‌ای است که برخی از قضات کلاله‌ای با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مجازات اسلامی از آن بهره می‌گیرند.

چندی پیش سیداحمد حسینی رئیس دادگستری شهرستان کلاله گفته بود: قضات این شهرستان پارسال، ۱۸ درصد کمتر از مجازات زندان استفاده کرده اند و به جای آن متهمان را به مجازات‌های جایگزین مانند درختکاری مکلف کردند.

او افزود: با اجرای آرای جایگزین حبس فقط پارسال ۶ هزار و ۸۷۰ اصله نهال در مسیر جاده کلاله تا دو راهی گالیکش و کلاله تا پمپ بنزین روستای دهنه کاشته شد.

اجرای مجازات‌های جایگزین حبس منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تا حدودی رفع ایراد‌های حبس می‌شود.

همچنین از یک سو، به‌دلیل جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم‌زای زندان و از سوی دیگر جلوگیری از برچسب مجرمانه خوردن می‌تواند نقش به‌سزایی در پیشگیری از تکرار جرم داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار