دادستان مرکز گلستان گفت:مدیران سازمان هایی که به بهانه اشباع بازار از صدور مجوز جدید برای کارآفرینان خودداری می کنند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.


پیگرد در انتظار مدیرانی که برای کارآفرینان مانع تراشی می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در حاشیه بازدید از یکی از کارخانه‌های استان گفت: بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار، اشباع بازار مانعی از صدور مجوز‌های جدید نیست و دلایلی که سازمان‌ها برای صادر نکردن مجوز ارائه می‌کنند انحصارگرایانه است.

او ادامه داد: برخی از کارآفرینان منابع مالی دارند، اما سازمان‌های مربوطه به بهانه اشباع بازار، مجوز صادر نمی‌کنند و اگر به این رویه ادامه دهند این مدیران را به اتهام ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهیم.

دادستان مرکز استان در ادامه بیشترین مشکل شرکت‌های تولیدی را سرمایه در گردش و نحوه بازپرداخت تسهیلات برشمرد و گفت: بانک‌ها بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی عمل نمی‌کنند و همین سبب مشکلات تولید کنندگان در بازپرداخت تسهیلات و در برخی موارد تعطیلی این واحدهاست.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: با تملک واحد‌های تولیدی، بانک‌ها به پول خود نمی‌رسند و تولید هم در کارخانه‌ای تملک شده، متوقف می‌شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: تلاش برای احیای ۴۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها را در نشست‌های متعددی که با بانک‌ها داریم آغاز کرده ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار