مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت که تاکنون هزار و ۵۴۹ نفر (معادل ۱۶ درصد) از افراد بالای ۵۰ سال این شهرستان مرزی واکسن کرونا تزریق کردند که با اطلاع رسانی و افزایش مراکز ثابت و سیار واکسیناسیون، روند استقبال واجدین شرایط رو به افزایش است.

۱۶ درصد افراد بالای ۵۰ سال مراوه‌تپه واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور خوجملی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مراوه‌تپه در مجموع افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۵۰ سال دارد که بالاترین درصد تزریق واکسن کرونا در این شهرستان مربوط به گروه سنی بالای ۸۰ سال با حدود ۵۲ درصد و سپس گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال با ۴۶ درصد است. 

وی میزان واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۶۹ سال مراوه‌تپه را ۱۷ درصد و گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال را نیز ۱۲.۵ درصد اعلام کرد و افزود: میزان واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال نیز که از ۲ روز پیش در این شهرستان آغاز شده تاکنون حدود هشت درصد است.

خوجملی، علت استقبال کم گروه‌های هدف برای تزریق واکسن کرونا در مراوه‌تپه را وسعت بالای این شهرستان (سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع) و پراکندگی روستاها و مناطق عشایری آن اعلام کرد و گفت: برای رفع این مشکل علاوه بر ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون، سه تیم سیار نیز پیش بینی شده تا با حضور در مناطق روستایی و عشایری نسبت به واکسیناسیون گروه‌های هدف اقدام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه با اشاره به شروع واکسیناسیون افراد ۵۰ تا ۵۹ سال از ۲ روز پیش تاکنون گفت که استقبال این گروه سنی از واکسیناسیون بسیار خوب است و روزانه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر واکسن تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مقابل مراکز تجمعی یا تیم‌های سیار برای افراد واجد شرایط پیامک حاوی زمان و مکان مراجعه برای تزریق واکسن کرونا ارسال می‌شود.

خوجملی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در مراوه‌تپه، گفت: هم اکنون ۹ نفر از اهالی این شهرستان مرزی به کرونا مبتلا و در مراکز درمانی بستری هستند ضمن اینکه برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دراین شهرستان نیز در حال انجام است. 

شهرستان مرزی مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار