6 گلستانی در کاروان ورزشی المپیک و پارالمپیکی ایران در توکیو 2020 حضور دارند.

گلستانی های حاضر در المپیک و پاراالمپیک توکیو2020
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان ، مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا دیروز – جمعه با روشن شدن مشعل المپیک و رژه ورزشکاران افتتاح و امروز نیز با برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ادامه یافت.
 
المپیک
امسال کاروان المپیکی ایران ۶۶ نفر و در ۱۷ رشته ورزشی است که در بین آن‌ها دو ورزشکار و یک مربی از گلستان حضور دارند.

دو ورزشکار در رشته والیبال و یک مربی در رشته کشتی آزاد کاروان ورزشی ایران را همراهی می کنند.
در پاراالمپیک توکیو نیز سه ورزشکار از گلستان در رشته دوومیدانی نابینایان و کم بینایان ، رشته بسکتبال با ویلچر و دیگری در رشته والیبال نشسته حضور خواهند داشت .

والیبال
ترکیب تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی، جواد کریمی، میثم صالحی، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، صابر کاظمی و آرمان صالحی تشکیل می دهند. تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. ، صابر کاظمی متولد ۱۳۷۷ گرگان، آرمان صالحی متولد ۱۳۷۱ از کلاله گلستان است که اولین تجربه المپیکی خود را پشت سر خواهند گذاشت.

کشتی آزاد
کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو با ترکیب رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، محمد حسین محمدیان و امیرحسین زارع به میدان خواهد رفت. حسن طهماسبی مربی گلستانی در این رشته ورزشی تیم ایران را هدایت می کند.
 
پاراالمپیک
بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از روز سه‌شنبه ۲۴ آگوست (۲ شهریور ۱۴۰۰) با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می شود و روز یکشنبه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.
 
دوومیدانی نابینایان و کم بینایان
نورمحمد آرخی نماینده نابینای گلستانی در رشته دوومیدانی است که پرچم دار ایران در پارالمپیک است وی توانست در پرتاب وزنه کلاس ب١ باثبت رکورد ۱۴ متر و ١٠ سانتی‌متر موفق به کسب رنکینگ سوم جهان شود و با این سابقه سهمیه ورودی در پاراالمپیک توکیو را کسب نماید.
 
والیبال نشسته
محمد نعمتی در والیبال نشسته
نعمتی با سابقه قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، قهرمانی مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ تایلند و ۲ دوره مقام سومی لیگ برتر والیبال نشسته به‌زودی نخستین‌ تجربه شرکت در بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه خود ثبت می‌کند.
 
بسکتبال با ویلچر
عبدالجلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر
قرنجیک با ۱۷ سال سابقه فعالیت در رشته بسکتبال با ویلچر و کسب مقام‌ چهارمی مسابقات جهانی آلمان، مقام دومی مسابقات پاراآسیایی چین، مقام نخست مسابقات چهار جانبه ژاپن و مقام نخست بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، شهریور امسال باحضور در توکیو برای نخستین بار تجربه حضور در بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه ورزشی خود ثبت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار