رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: در هفته بهزیستی ۱۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش این شهرستان با اعتبار بیش از ۶۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

 بهره‌داری ۱۲ واحد مسکونی با اعتبار بیش از ۶۷۰ میلیون تومان برای مددجویان بهزیستی گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسلم نوروزی ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هفته پایانی تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه هدف تحت پوشش این ارگان در شهرستان ۳۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۵ هزار و ۸۷ نفر در قالب حمایت مستقیم مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در هفته بهزیستی ۱۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی به بهره‌برداری رسید که مجموع اعتبارات آن بیش از ۶۷۰ میلیون تومان بوده که از این میزان مبلغ ۳۵۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض بهزیستی و ۳۲۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین سومین مرکز کاهش آسیب در قالب پایگاه سیار کاهش آسیب به صورت کانکس در محله آسیب‌پذیر «بدلجه» و «سیدآباد» با اعتبار 350 میلیون تومان راه‌اندازی شد.

نوروزی گفت: تلاش داریم در نوار مرزی «داشلی‌برون» مرکز اورژانس اجتماعی را راه‌اندازی کرده و در حوزه شهر گنبدکاووس نیز یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه اواخر مردادماه عملیات اجرایی ساختمان اداری بهزیستی شهرستان آغاز می شود بیان کرد: ساختمان اداری فعلی قدمت ۶۰ ساله دارد و به لحاظ ایمنی و عدم استاندارد بودن خطر بالقوه برای جان کارکنان این اداره است که از سال گذشته پیگیر احداث ساختمان جدید اداری شهرستان هستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: با همکاری و تلاش فرماندار شهرستان و اداره کل بهزیستی قرار است اخذ پروانه ساختمان و اقدامات اولیه در نظام مهندسی به صورت رایگان انجام شود تا مراحل اولیه عملیات اجرایی احداث این ساختمان بدون فوت وقت صورت گیرد.

وی ابراز کرد: با توجه به کمبود اعتبارات ملی و استانی قرار است در احداث این ساختمان از ظرفیت و منابع داخلی، مشارکت‌های مردمی و خیرین استفاده بهتر و بیشتر صورت گیرد.

نوروزی گفت: عملیات اجرایی این ساختمان در دو طبقه با همکف به متراژ ۳ هزار مترمربع در مکان فعلی اورژانس اجتماعی پایان تیرماه آغاز شده که طبقه همکف تجاری بوده و منابع درآمدی آن صرف مددجویان بهزیستی شرق با محوریت شهرستان گنبدکاووس خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق اول ساختمان اداری بهزیستی و طبقه دوم اورژانس اجتماعی احداث می‌شود و با توجه به محاسبات ریالی سال ۱۳۹۹ این ساختمان به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار