مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی استان برای پیشبرد اهداف گردشگری و کشاورزی به امضا رسید.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: توسعه استان بر سه محور تعریف شده که گردشگری و کشاورزی دو محور آن است.

او گفت: گلستان ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و انعقاد تفاهم نامه همکاری فرآیند همکاری و هم افزایی دو دستگاه را افزایش می‌دهد و تعامل دو سویه خوبی به وجود خواهد آورد.

تجری گفت: اولین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی کشور در استان گلستان صادر شده و استقبال بسیار خوبی از این موضوع در استان صورت گرفته است.

او گفت:در حال حاضر ۷۰ متقاضی گردشگری کشاورزی در سطح استان شناسایی که در حال پیگیری مراحل اداری است.

همچنین مختار مهاجررییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این خصوص گفت: با همکاری مشترک باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت و توسعه گردشگری کشاورزی را ایجاد کنیم.

او گفت: با همکاری مشترک می‌توان از سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور ارتقا و توسعه بخش گردشگری کشاورزی با ظرفیت‌های دو دستگاه، بهره برد.

مهاجر گفت: شناسایی و توسعه گردشگری بخش کشاورزی، اقتصادی کردن مزارع گردشگری،اعطای تسهیلات بانکی، فراهم آوردن زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی، همکاری در برگزاری سمینارها، نمایشگاه‌ها و بازارچه ها، همکاری مشترک برای راه اندازی موزه مرتبط با کشاورزی سنتی و بومی و درجه بندی واحد‌های گردشگری کشاورزی از اهم برنامه‌های مشترک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار