نماینده مجلس:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی برای بررسی "طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" گفت که مطرح کردن این طرح در شرایطی که جامعه آمادگی پذیرش آن را ندارد به صلاح نیست.

طرح صیانت از فضای مجازی در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانقلیچ شادمهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر کشور با مشکلاتی از جمله تورم، گرانی، قطعی آب و برق و نیز مسائل و مشکلات خوزستان مواجه است و در این شرایط اصولا چنین طرحی نیاید در اولویت قرار می گرفت.

وی ادامه داد: قبل از مطرح کردن این طرح باید جامعه جوان و کاربران فضای مجازی را از لحاظ روحی و روانی آماده و نسبت به نقاط قوت و ضعف این طرح آگاه کرد.

شادمهر اضافه کرد: با اینکه هنوز این طرح تصویب نهایی نشده و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی فقط با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی برای بررسی بیشتر طرح موافقت کرده اما در این مدت انتقادات زیادی ازسوی کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها علیه آن مطرح شده و با آن مخالفت کردند.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین گفت که با ارجاع طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی جهت اعمال اصل ۸۵ توسط هیات رییسه مجلس، کمیسیون مشترکی از اعضای ۶ کمیسیون این نهاد قانونگذار و باحضور نمایندگانی از رسانه ملی و خبرگزاری ملت، مفاد مختلف این طرح مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

شادمهر افزود: علاوه بر بررسی کارشناسی طرح توسط کمیسیون مشترک اشاره شده، با درخواست ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس این طرح قابل باز پس گیری و برگشت و حتی لغو است ضمن اینکه در نهایت این طرح باید دوباره در صحن علنی مجلس باحضور همه نمایندگان رای گیری و تصویب شود که در آن مقطع نیز امکان مخالفت با آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: این طرح به دنبال محدود سازی اینترنت و شبکه‌های فضای مجازی نیست و رییس مجلس شورای اسلامی نیز اخیرا توضیحات کاملی در این خصوص ارائه نمود ضمن اینکه قبل از آمدن طرح برای تصویب نهایی در صحن علنی، مفاد آنرا به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۶ مردادماه جاری با ۱۲۱ رای موافق، ۷۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک موافقت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار