رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا از وضعیت قرمز گذشته و می‌توان گفت دوران طغیان بیماری کرونا در شهرستان گنبدکاووس است.

طغیان بیماری کرونا در گنبدکاووس/ برپایی ایستگاه سلامت در محرم امسال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در دفتر امام جمعه اظهار کرد: تعداد آمار بستری‌شدگان در بیمارستان های گنبدکاووس طی روزهای گذشته افزایش یافته و احتمال می‌رود در روزهای آتی شاهد این افزایش بیماری در شهرستان گنبدکاووس باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۵ نفر در بیمارستان های گنبدکاووس بستری بوده که از این تعداد ۵۸ درصد مربوط به خود شهرستان است، تعداد ۴۷ بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و حدود ۲۰ بیمار در انتظار خالی شدن تخت‌های آی‌سی‌یو و انتقال آنها به این بخش هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ترریق واکسن خبرنگاران شرق و کارمندان ادارات دولتی از روز گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۵ هزار دوز واکسن «سینوفارم» و «برکت» به جامعه هدف مختلف اعلام شده از طریق وزارت بهداشت ترزیق شده است.

وی خودمراقبتی را مهمترین عامل در قطع شیوع بیماری دانست و افزود: زدن ماسک، تهویه مناسب در اماکن عمومی و فضای بسته و رعایت فاصله اجتماعی سه عامل مهم در کنترل و قطع شیوع بیماری کرونا است.

بدیعی گفت: ترزیق واکسن در مرحله نخست به تنهایی تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری نداشته و بعد از ۴۰ روز از ترزیق دو مرحله ایمنی در بدن ایجاد می‌شود.

وی ضمن درخواست عاجزانه از مردم مبنی بر خودمراقبتی و عدم شرکت در مراسمات در راستای قطع شیوع بیماری کرونا بیان کرد: تمامی کادر درمان با تمام توان خود در حال ارائه خدمت هستند، با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد پرستاران و پزشکان شهرستان به دلیل مبتلا شدن به این بیماری و وضعیت نامساعد بیماری با کمبود نیروی انسانی مواجهیم و از تمام مردم می‌خواهیم به شدت از خود و خانواده‌شان مراقبت کرده و در هیچگونه تجمع و مراسمات شرکت نکنند.

* فضاسازی محیطی در زنده کردن قیام امام حسین (ع) موثر است/ مطمئن هستیم با تشکیل این دولت انقلابی بخش عظیمی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد
امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به دوران طغیان بیماری کرونا برگزاری همه مراسمات باید طبق مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا باشد.

 حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان به لحاظ بیماری کرونا تصریح کرد: در این شرایط فضاسازی محیطی در زتده کردن قیام امام حسین (ع) و ایجاد فضای معنوی شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: آغاز دولت خدمت در راستای ایران قوی را به فال نیک گرفته و مطمئن هستیم با تشکیل این دولت انقلابی بخش عظیمی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز در شهرستان مراسمات دهه اول محرم در فضاهای باز مانند سالن‌های ورزشی، محوطه حیاط مدارس و حسینیه‌ها و مساجد  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

* امسال در ایام عزاداری امام حسین (ع) ایستگاه سلامت به‌جای ایستگاه صلواتی در مکان‌های مختلف به صورت ثابت و سیار  برپا می‌شود

وی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تیم نظارتی بر مراسمات در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام خلیل صفی‌الحسینی گفت: در مهرواره نوگلان حسینی و دختران زینبی بیش از ۵۰ کودک و نوجوان از شهرستان گنبدکاووس شرکت کردند که از هر بخش سه نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: امسال در ایام عزاداری امام حسین (ع) به‌جای ایستگاه صلواتی در مکان‌های مختلف ایستگاه سلامت به صورت سیار و ثابت برپا می‌شود که در این ایستگاه‌ها ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار