چوپانی به انتظارات بازرگانان از دولت اشاره کرد و گفت: آقایی رئیسی وارد یک گردونه شده که وظیفه داریم از آن حمایت کنیم.

فعالان اقتصادی با پدیده اضمحلال سود در تورم رو به رو هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» ظهر امروز (سه شنبه 19 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با آغاز اپیدمی کرونا در کمتر از یک هفته 15 میلیارد تومان از سوی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی جمع آوری شد و این اعتبارات را به تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا در استان اختصاص دادیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی گلستان ادامه داد: در سیل 25 هزار وعده غذایی در روز به همت فعالان اقتصادی گلستان تهیه و بین سیل زندگان توزیع می شد و با این اقدام در تلاش بودیم که به کاهش آلام مردم سیل زده استان کمک کنیم.

 

چوپانی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان سرمایه های اجتماعی استان به شمار می روند، متذکر شد: دولت در بحث قیمت گذاری محصولات زراعی در استان با تدبیر عمل نکرده و پیگیری های زیادی داشتیم که بتوانیم قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

 

وی تاکید کرد: سه سال گذشته برای برداشت آب دریا خزر برای مصارف شرب و صنعت درخواست دادیم ولی 20 روز گذشته با این مسئله موافقت شد و این در حالی است که هزینه های اجرای این پروژه حداقل سه برابر شده و کسی به خاطر این مشکلات به وجود آمده از مردم عذرخواهی نکرد.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه اصحاب رسانه باید به نقد عملکرد مسئولان بپردازند، افزود: مسئولان درک درستی از وضعیت موجود نداشتند و این مسئله باعث بروز مشکلات استان گلستان شد.

 

چوپانی به وضعیت خلیج گرگان اشاره کرد و متذکر شد: از جنگ جهانی اول روس ها با توجه به اینکه انحصار ماهیان خاویاری را در اختیار داشتند برای تخمگذاری ماهیان خاویاری در خلیج گرگان دو کانال چاپاقلی و چایلی را ایجاد کردند ولی برای نجات خلیج بسیاری از افراد نسبت به لایروبی این دو کانال مخالفت می کنند.

 

وی به انتظارات بازرگان از دولت اشاره کرد و  افزود: آیت الله رئیسی وارد یک گردونه شده که وظیفه داریم از آن حمایت کنیم، برخی از افراد کشور را به دو قطبی تبدیل کردند و دولت گذشته را مورد تمسخر قرار می دهند و این مسئله باعث شده که زبان تشکر از برخی مسئولان خدوم کشور نداشته باشیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی گلستان تاکید کرد: باید دولت ها نسبت به آینده نگری داشته باشند و نباید به اتهام زنی بپردازند و این مسئله باعث می شود که انرژی ما صرف مسائل اساسی نشود.

 

چوپانی به احترام به کارگزاران اقتصادی استان تاکید کرد و بیان کرد: کل تسهیلات ما در استان گلستان به اندازه یک فردی است که حقوق نجومی دریافت کرده است.

 

وی بابیان اینکه در اتاق بازرگانی به پدیده اضمحال سود در تورم رسیدیم، متذکر شد: دولت به پیمانکاران اوراق قرضه داده ولی شاهد افزایش چند برابری اقلام براثر تورم بودیم و این مسئله باعث شده که این پیمانکاران به سمت ورشکستگی بروند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پدیده تورم 50 درصدی با سودهای اوراق قرضه 20 درصدی همخوانی ندارد، افزود: رسانه ها باید کمک کنند که مردم به جای سرمایه گذاری پول های خود را وارد حوزه اقتصادی و تولید کنند.

 

چوپانی یادآور شد: بد عمل کردن مسئولان پتروشیمی باعث دلسردی مردم شده است و پیگیری هایی صورت گرفته و امیدواریم که شاهد توفیقاتی باشیم.

 

وی در خصوص آب شیرین کن گفت: نیاز آبی کشور ما 130 میلیارد متر مکعب است و این کشور محصور در خلیج فارس و دریای عمان و خزر است و باید نگاه درستی سیاست گذاران به این مسئله داشته باشند و مسئول اصلی آن وزارت نیرو است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار