حسینی با اشاره به ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده های معلولان در گلستان، گفت: در این طرح ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می شود.

ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده های معلولان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» در جمع خبرنگاران در خصوص مسکن خانواده های دارای 2 معلول، گفت: سهم گلستان در فاز اول ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول در روستاها 195 واحد بود که با همکاری بهزیستی به خوبی و با سرعت انجام و تحویل داده شد و حتی با کسب 105 واحد بیشتر سهمیه در مجموع به 300 واحد رسید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در این طرح 85 میلیون تومان کمک بلاعوض و 100 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به ساخت مسکن برای ایتام گلستانی، گفت: یکی دیگر از طرح ها، ساخت مسکن برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته در کشور مقرر شد 2 هزار واحد با کمک بنیاد مستضعفان، بهزیستی، کمیته امداد، صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن ساخته شود که سهم گلستان 71 واحد بود.

 

وی ادامه داد: 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 50 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت این خانه ها درنظر گرفته شده بود و تاکنون پیشرفت فیزیکی 90 درصدی داشته است.

 

حسینی در خصوص طرح تامین مسکن جوانان، گفت: گلستان پایلوت طرح مسکن جوانان در کشور است و برای انجام این طرح 27 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی بسته شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: همچنین حدود 900 میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی و با بانک های عامل تفاهم نامه های لازم انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 17 هزار گلستانی در 200 روستای هدف، ثبت نام کردند، گفت: این طرح به 2 روش خود مالکی و انبوه سازی در حال برنامه ریزی است.

 

حسینی ادامه داد: حدود 4 هزار نفر در ساخت به روش خود مالکی شرکت کردند که تا کنون 2 مرحله برای این افراد پیامک ارسال شده است و از متقاضیان می خواهیم برای تعیین تکلیف درخواست خود به بنیاد مسکن محل سکونتشان مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در روش انبوه سازی بیش از 10 هزار نفر در روستا متقاضی بودند، گفت: بنیاد مسکن از شهریورماه به دنبال تامین زمین و صدور پروانه خواهد رفت و امیدواریم همزمان با روز روستا در مهرماه، بتوانیم عملیات اجرایی 3 هزار و 500 واحد از این طرح را آغاز کنیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: اهداف این طرح جهش در تولید مسکن، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، رونق تولید و اقتصاد و اشتغال روستا، تقویت اعتبار تملک عمرانی روستاها، ماندگاری مردم و مهاجرت معکوس به روستا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار