معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای تامین دارو کرونا پیگیری مکرری از این معاونت انجام شده که انواع داروهای مورد نیاز وسرم در بخش بستری بیمارستان ها استان موجود است.

کمبود سرم و دارو در بخش بستری نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ پانیذ صدرایی در گفت‌ وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد:برای تامین سرم برای بیماران  سرپایی کرونایی دراستان درحال تلاش هستیم که این هفته شرایط گلستان بهتر شود اما باتوجه به اینکه کلا یک خط تولید  سرم در کشور وجود دارد که ازمدار تولید خارج شده وتولید نمی کند.

وی ادامه داد: بخاطر پیک پنجم کرونا درکشور  مصرف سرم افزایش چند برابری داشته است وسازمان غذا ودارو پیگیری های انجام داده که از کشورهای همسایه سرم خریداری کرده و با توزیع این سرم ها در طی ۱۰ روز آینده  وضعیت بهتری در استان خواهیم داشت.

صدرایی یادآور شد:ممکن است برای بیماران سرپایی  کمبود سرم درجاهای  دراستان وجود داشته باشد ولی درهمه داروخانه های استان بیمارانی که  بر حسب نسخه پزشکی داشته باشند سرم داده می شود.

وی یاداور شد:کمبود دارویی رمدسیویر  در سطح استان داریم وچندین بار با سازمان غذا دارو هم پیگیری کردیم که اعلان کردندبا توجه به محدویت تولید در کشور را دارند باید مقداری پروتکل های تجویز تغییر پیدا کند.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه  علوم پزشکی گلستان تصریح کرد:برای بیماران سرپایی کرونایی دارو موجود است و ممکن هست  داروی های کمکی  برای این دسته از بیماران نباشد  وپزشکان میتوانند داروهای دیگر را می توانند جایگزین کنند  وسازمان غذا ودارو درهفته آینده  واردات دارو برای بیماران سرپایی انجام می دهد که قطعا شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد:روند افزایشی  بیماران کرونایی دراستان داریم  واستان در وضعیت خوبی قرارندارد که مردم حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تخت بیمارستان های استان پر از بیماران کرونایی است   که  کادر درمان بسیار خسته هستند ومردم گلستان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار