معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود فضای درمانی در بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر واحد اورژانس این مرکز درمانی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در کوتاهترین زمان احداث و تجهیز خواهد شد.

اورژانس بیمارستان ۱۲ دی گنبدکاووس بزودی احداث و تجهیز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسم جان‌بابایی روز جمعه در حاشیه بازدید رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وزارتخانه با همراهی مسوولان شهرستانی تلاش می کند تا این نیاز اساسی اهالی این شهرستان شرق گلستان را هرچه زودتر محقق کند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

وی تصریح کرد : تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی کشور و بیماران سرپایی کرونا مورد توجه وزارت بهداشت است.

وی در بخش دیگری یادآور شد: روند و اپیدمی شیوع دلتا کرونا به جز ۲ استان خراسان رضوی و اصفهان در بقیه استان‌ها حالت "پلاتو" یا سطح افقی پیدا کرده است که می‌طلبد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون با قدرت ادامه یابد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان حضور داشتند، از روند نزولی شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: این روند در سه روز گذشته ثابت بوده و هم اکنون هزار و ۸۹۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۵۰ نفر کمتر از روز قبل است.

رعایت پروتکل های بهداشتی لازمه عبور از پیک دلتا کرونا 

عبدالرضا فاضل افزود: در صورت استمرار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم به احتمال زیاد روند نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه خواهد یافت و این استان از پیک دلتا کرونا عبور خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

 سفر رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با درخواست مجمع نمایندگان گلستان از هیات رییسه این نهاد قانونگذار و به منظور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی انجام شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی پس از بازدید از بیمارستان کلاله، از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و حضرت معصومه (س) آزادشهر راهی شهرستان علی آبادکتول شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار