معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: کاهش ۴۰ درصدی کشت برنج در سال جاری به علت خشکسالی شدیدی است که در استان شاهد هستیم.

کاهش ۴۰ درصدی کشت برنج در گلستان/ فروش ذرت علوفه‌ای به دامداران با قیمت مناسب

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رضا عباسی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد:باتوجه به شرایط آب وهوایی و خشکسالی  شدیدی که در استان وجود دارد  کشت برنج با این وضعیت به صرفه نبوده و از آنجایی که  گلستان نیاز به علوفه دارد  به کشاورزان استان اطلاع داده بودیم که ذرت علوفه ای کشت کنند.

وی ادامه داد: توصیه‌ جهادکشاورزی گلستان به کشاورزان  برای کاشت ذرت علوفه‌ای کرد  بسیار خوب پاسخ داد و درحال حاضر ذرت علوفه ای با قمیت مناسب  بین کشاورز و دامدار درحال خرید و فروش است.

عباسی تصریح کرد: درهر هکتار بین ۴۰ الی ۵۰ تن ذرت علوفه‌ای  تولید می شود که هر کیلویی تا یکهزار  و پانصد تومان  به فروش می رسد که چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان نصیب  کشاورز خواهد شد.

وی یادآور شد: خشکسالی باعث  از بین رفتن سفره‌های  آب های زیر زمینی  و فرو نشست زمین در استان  خواهد شد  که اگر حتی بارش بسیار زیادی  هم داشته باشیم  امکان تجدید سفره های آب زیر زمینی وجود نخواهد داشت. بنابراین باید  جایگزینی برای  کشت برنج در استان پیدا کنیم.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان خاطر نشان کرد:امسال بیش از ۵ هزار هکتار ذرت علوفه ای در استان کشت شد وذرت علوفه ای  نسبت به شالی آب کمتری مصرف می کند که در این شرایط خشکسالی  کشت بسیار مناسبی  برای کشاورزان استان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار