رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تزریق ۵۶۸ هزار و ۹۶۰ دوز واکسن کرونا در استان خبرداد و گفت: ۴۴۱ هزار و ۹۶۶ دوز آن در نوبت اول بوده است.

جابجایی هرم سنی دریافت واکسن در گلستان/۵۶۸ هزار دوز تزریق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر عبدالرضا فاضل شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: استقبال مردم از واکسن در برخی از شهرستان ها از جمله گرگان خوب بوده و هرم سنی دریافت واکسن را جابجا می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: هم اکنون در گرگان افراد ۴۵ سال به بالا و در سایر شهرستان ها ۴۰ سال به بالا می توانند واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در گلستان واجد شرایط دریافت واکسن هستند و تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور ماه بتوانیم بخش عمده‌ای از این افراد را واکسینه کنیم.

فاضل از تزریق ۵۶۸ هزار و ۹۶۰ دوز واکسن کرونا در استان خبرداد و گفت: ۴۴۱ هزار و ۹۶۶ دوز آن در نوبت اول بوده است.

وی همچنین با اشاره به کمبود سرم در استان گفت: این مشکل ملی بوده و تلاش شده در مراکز درمانی و بیمارستان ها کمبودی نداشته باشیم و هم اکنون هم اوضاع بهتر از هفته های گذشته شده و داروخانه های خصوصی طبق تجویز پزشک تا چند سرم هم به بیماران می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اکتمرا توضیح داد: سهمیه استان برای این دارو یک ششم نیاز استان بوده و تأمین آن به سختی انجام می شود.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اکتمرا هفته گذشته این دارو به صورت قاچاق در شهرهای گرگان و گنبدکاووس توزیع شده و زنجیره سرمای آن هم رعایت نشده بود که با کمک تعزیرات، حراست دانشگاه و نیروی انتظامی دو نفر در این راستا بازداشت شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار