حسینی از صدور و تحویل ۲۳۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در هفته دولت خبر داد.

صدور و تحویل ۲۳۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در هفته دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در هفته دولت امسال ۲۳۰ جلد سند مالکیت صادر و تحویل متقاضیان داده شد که از این تعداد، ۲۰۴ جلد سند روستایی و ۲۶ جلد سند شهری است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت به عنوان گامی موثر در ماندگاری و کمک به اقتصاد مردم است، افزود: بنیاد مسکن تا کنون در ۲۷۵ روستا به صورت ۱۰۰ درصد برای صدور اسناد مالکیت ورود پیدا کرده و در ۶۰۰ روستا که مالکیت اراضی در ید بنیاد علوی بود، توانست با همکاری این بنیاد طی تفاهم نامه ای در سال گذشته، نقشه برداری املاک را انجام دهد که در کمتر از یک سال کار نقشه برداری در بیشتر روستاها به پایان رسیده است‌.

 

وی ادامه داد: مالکیت بخشی به اراضی، یکی از اقدامات بنیاد مسکن است که از سال 76 آغاز شده است و بنیاد به عنوان نماینده مردم در طرح صدور اسناد مالکیت، درب منزل تشکیل پرونده داده و نقشه برداری ها را انجام می دهد و سپس همکاران بنیاد مسکن در اداره ثبت صدور اسناد را انجام داده و درب منزل تحویل مردم می دهند که این خدمت باعث کاهش 70 درصدی صرف وقت و هزینه مردم می شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون در 256 روستا که اصلاحات ارضی است (یعنی مستتثنیات مردم است)، کار نقشه برداری و صدور اسناد آغاز شده است.

 

وی اظهارداشت: حدود 8 درصد از روستاهای استان (حدود 77 روستا) اوقافی است که بنیاد مسکن به این مسئله ورود کرد و با همکاری اوقاف و درنظر گرفتن سهم آنها کار ثبت اسناد آغاز شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ جلد سند صادر شد که از این تعداد، یک هزار و ۸۰۰ سند، روستایی و ۳۰۰ سند شهری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار