یک متخصص داخلی با اشاره به موضوع استفاده از مواد مخدر توسط برخی از مردم برای پیشگیری از کرونا، گفت: موارد مختلفی داشتم که مریض با علامت مسمومیت با تریاک و کاهش سطح هوشیاری مراجعه کرد و کارش به بستری و حتی اینتوبیشن کشید.

مصرف تریاک عوارض خطرناکی به همراه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر محمد دادجو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما هیچ‌وقت واقعیت‌ها را پنهان نمی‌کنیم؛ درست است که در بیماران معتاد شدت بروز بیماری کمتر بوده ولی قطعاً این موضوع دلایلی دیگری دارد و مرتبط با مصرف تریاک نیست.

وی با بیان اینکه مصرف تریاک عوارض خطرناکی به همراه دارد، افزود: از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان از مواد مخدر استفاده نکنند.

این متخصص داخلی تأکید کرد: اگر استفاده از مواد مخدر در پیشگیری از کرونا مؤثر بود، قطعاً در مقالات علمی به آن پرداخته می‌شد و کشورهای پیشرفته هم از آن استفاده می‌کردند.

دادجو در ادامه بیان کرد: بعد از تجربه پیک اول کرونا، اقدامات خوبی در زمینه مقابله با این بیماری حتی در کشور ما انجام شد که یکی از آنها تولید دارو بود و می‌توان گفت که ۹۰ درصد داروهای ضد ویروس مؤثر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تب، لرز و تعریق شدید، شایع‌ترین علامت بیماران کرونایی است و خطرناک‌ترین علامت نیز علائم تنفسی بوده که نشان‌دهنده درگیری ریوی است و اکثر آنها نیاز به اقدامات مداخله‌ای بیشتری پیدا می‌کنند.

این متخصص داخلی با اشاره به تبلیغات داروهای متعدد درمان کرونا در فضای مجازی، بیان کرد: از مردم درخواست داریم درمان را به متولیان درمان بسپارند. بارها مشاهده شده که مردم برای خرید دارویی خاص به بازار سیاه مراجعه کرده و داروی تقلبی در اختیارشان قرار گرفت.

دادجو در ادامه با تأکید بر مصرف مایعات، گفت: در این ایام توصیه می‌شود از مصرف فست فود خودداری و به جای آن غذاهای ایرانی، محلی و سنتی مصرف شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف ۵ وعده غذا در طول شبانه‌روز، گفت: بهتر است خربزه، هندوانه و انگور و میوه‌های دیگری که هیستامین دارند، به‌شدت کاهش پیدا کند.

این متخصص داخلی بیان کرد: بهترین هدیه‌ای که ما می‌توانیم به مردم بدهیم سلامتی و بهترین هدیه‌ای که مردم می‌توانند به ما بدهند، کمک به حفظ سلامتی خودشان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار