رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از واکسیناسیون ۳۷ درصد جمعیت گروه‌های هدف در استان خبر داد و گفت: میزان تزریق واکسن کرونا در استان بالاتر از متوسط کشوری است.

تزریق واکسن کرونا به ۳۷ درصد گروه‌های سنی هدف در استان گلستان/بیمارستان‌ها به وضعیت عادی بازگشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر شرایط باثباتی را تجربه کرده‌ایم و شاخص بستری در استان به 3.52 در 100 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه شاهد شیب نزولی شیوع کرونا در استان هستیم، افزود: در حال حاضر هزار و 13 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 190 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 61 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

فاضل با اشاره به بالا بودن تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان و مراجعه دیرهنگام برخی از بیماران به مراکز درمانی ادامه داد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 16 بیمار گلستانی جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تداوم شیب نزولی شیوع کرونا اکثر بیمارستان‌های استان به روال خود برگشته و ارائه خدمات لازم به بیماران غیرکرونایی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون گفت: تا کنون 626 هزار و 560 دوز واکسن در استان تزریق شده که 467 هزار و 730 مورد نوبت اول و 158 هزار و 675 مورد نوبت دوم بوده است.

فاضل خاطرنشان کرد: 37 درصد جمعیت استان گلستان نوبت اول و 12.6 درصد جمعیت استان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند در حالی که 8.6 درصد جمعیت کشور نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و گلستان شرایط بهتری نسبت به کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر روند واکسیناسیون در استان متوقف شده است، یادآور شد: صبح فردا محموله جدید واکسن کرونا وارد استان گلستان خواهد شد و امیدواریم از عصر فردا روند واکسیناسیون از سر گرفته شود و پیش بینی کرده‌ایم روزانه 30 هزار دز واکسن در استان تزریق کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار