سلیمانی گفت: کسی نمی تواند خودسرانه در جنگل ها آتش روشن کند و صرف آتش روشن کردن در عرصه های منابع طبیعی ممنوع است.

آتش روشن کردن خودسرانه در عرصه های منابع طبیعی ممنوع است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مسعود سلیمانی» صبح امروز (سه شنبه 16 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تخریب و آتش زده عمدی و سهوی در قانون مجازات تعیین شده است.

 

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان ادامه داد: قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع در کشور وجود دارد و براساس کسی که به صورت عمدی جنگل را آتش بزند با مجازات سنگین از سه تا 10 سال حبس رو به رو است.

 

سلیمانی بیان کرد: موضوع بعدی در استان مبتلا به آن هستیم و بسیار ماموران منابع طبیعی به زحمت می اندازد بحث آتش سوزی از اراضی کشاورزی همجوار جنگل ها است.

 

وی افزود: متاسفانه کشاورزان بقایای کشاورزی را پس از فصل برداشت به آتش می کشند و این مهم باعث می شود که آتش به عرصه های جنگلی سرایت کند و شاهد حادثه های تلخ آتش سوزی در مراتع و جنگل باشیم و قانون گذار این افراد را مجرم می داند

 

این مقام مسئول بیان کرد: موضوع سوم افراد در داخل جنگل و یا مجاورت جنگل باغ یا عرصه کشاورزی دارند و در این عرصه آتشی روشن کنند که گاهی این مهم باعث آتش سوزی می شود.

 

سلیمانی بیان کرد: قانون برای این افراد راهکاری ارائه کرده است و باید روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی با اجازه سازمان جنگل ها و منابع طبیعی باشد.

 

وی افزود: کسی نمی تواند خودسرانه در جنگل ها آتش روشن کند و صرف آتش روشن کردن در عرصه های منابع طبیعی ممنوع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار