رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت که در ادامه روند کاهش ابتلا به کرونا، تعداد بیماران بستری مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی استان نسبت به ماه گذشته ۶۲ درصد کاهش یافت.

تعداد بیماران بستری کرونایی گلستان نسبت به ماه گذشته ۶۲ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر ۷۵۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۴۵ نفر آنان وخیم است.

به گزارش ایرنا در ۱۸ مرداد هزار و ۹۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری بودند.

فاضل ادامه داد: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، تمام شهرهای گلستان از وضعیت قرمز خارج شدند و در شرایط نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: خروج استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا به معنای کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و در صورت کم توجهی به توصیه‌ها، احتمال وارد شدن به پیک ششم شیوع این ویروس دور از انتظار نخواهد بود.

فاضل ادامه داد: شیوع ویروس دلتا با چندبرابر قدرت سرایت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم های عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته های گذشته بود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: امروز با تزریق ۲۹ هزار و ۹۷۸ دز واکسن کرونا مجموع تزریق در گلستان به ۷۲۶ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.

علی باقری گفت: از این میزان ۵۱۱ هزار و ۷۸۳ دز مربوط به نوبت اول و ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی همچنین افزود: تاکنون از بین افراد واکسینه شده در گلستان ۱۰۸ هزار و ۳۵۰ دز واکسن برکت به انتخاب خود افراد تزریق شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: متولدین سال ۵۷ و قبل از آن در گرگان و در شهرهای دیگر بر اساس سال تولد اعلام شده از سوی مرکز بهداشت هر منطقه برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

وی افزود : حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در گلستان واجد شرایط واکسینه شدن در برابر کرونا هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار