مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال جاری ۲۰ تعاونی براساس گزارش سامانه جامع هوشمند بخش تعاون کشور در این استان به ثبت رسیده است.

۲۰ تعاونی سال جاری در استان گلستان ثبت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  تعداد اعضای این تعاونی‌ها را ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود : با بهره برداری این تعاونی ها، ۳۳۷ نفر مشغول به کار شدند.

وی بیان داشت: میزان سرمایه اولیه تعاونی‌های ثبت شده در این مدت یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شهرستان‌های گرگان و کردکوی به ترتیب با ثبت ۶ و  پنج تعاونی، بیشترین سهم را در ثبت این تعاونی‌ها داشتند.

مازندرانی اضافه کرد: همچنین بیشترین تعاونی‌های ثبت شده در بخش های کشاورزی و خدمات بوده که سهم هر یک به ترتیب هشت و  پنج واحد تعاونی بوده است.

به گفته وی بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی‌هایی با موضوع فعالیتی خدمات با ۱۶۴ نفر شاغل و تولیدی _ توزیعی با ۸۹ نفر شاغل به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در همین بازه زمانی در استان ۲۷ تعاونی و ۲۲۳ نفر عضو و ۳۵۲ نفر فرصت شغلی ایجاد و ثبت شد که در مجموع در ثبت تعاونی‌ها و فرصت‌های شغلی ایجاد شده رشد منفی اما در تعداد اعضای و سرمایه تعاونی‌ها رشد مثبت داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن سبب شد تا علاقمندان به ثبت تعاونی‌ها، تمایلی برای ثبت جدید در سال جاری نداشته باشند.

به گفته وی در پنج ماه نخست سال جاری ۱۱ طرح تعاونی به منظور دریافت تسهیلات به میزان ۸۲ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شدند.

مازندرانی افزود: ۱۳ طرح تعاونی در هفته تعاون امسال در استان به بهره‌برداری رسید که سرمایه اولیه آنها با اشتغالزایی ۶۲ نفر،  هشت هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی یادآور شد: این اداره کل در زمان حاضر با پرداخت ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات حوزه رونق تولید به تعاونی‌ها رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد و در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر موفق به کسب رتبه اول شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج و اداره کل ورزش و جوانان گفت: چندین جلسه در پنج ماه ابتدای سال جاری به منظور حل مشکلات تعاونی‌ها با حضور استاندار، معاون اقتصادی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس کل دادگستری وقت، روسای بانک‌های عامل برگزار شد.

در هفته تعاون سال جاری ۱۰ تعاونی برتر و  هفت تعاونی شایسته تقدیر در استان شدند و یک تعاونی (اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس) در شانزدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر سال جاری در سطح ملی تقدیر شد.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و دارا بودن ۱۴ شهرستان و بیش از یک هزار روستا، قریب به ۱۰ هزار تعاونی ثبت شده دارد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تعاونی از مجموع کل فعال با ۲۷ هزار و ۷۸۲ فرصت شغلی ایجاد شده فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار