رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیماران مبتلا به قارچ سیاه در دو بیمار گرگان و گنبدکاووس پذیرش می شوند.

پذیرش بیماران قارچ سیاه در ۲ بیمارستان گلستان/شیب کرونا نزولی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل بعداز ظهر شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان اظهار کرد: کل کشور از لحاظ وضعیت کرونا به سمت شیب نزولی پیش رفته و ما هم شیب نزولی خوبی را تجربه می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار داشته و تنها شهر رامیان در وضعیت زرد است.

وی ادامه داد: روند کاهشی بستری ها به سمتی است که در اواسط هفته تعداد شهرهای بیشتری زرد خواهند شد.

فاضل از بستری ۶۶۵ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۹ نفر در آی‌سی‌یو تحت مراقبت بوده و ۵۰ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح استان فوت کردند، گفت: هم اکنون شرایط بیمارستان‌ها عادی شده و عمل ها و خدمات به سایر بیماران کرونایی انجام می‌شود.

وی همچنین به تزریق واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۵۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد ۵۲۵ هزار دوز در مرحله اول بوده است.

فاضل با بیان اینکه گلستان ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن را دارد، گفت: جزو هشت استان اول به لحاظ میزان واکسیناسیون در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد: براساس پایشی که در استان انجام شده کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده کمتر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی بدون اشاره به آمار مبتلایان قارچ سیاه، گفت: تعداد بیماران در استان کنترل شده و کمیته‌ای در این راستا تشکیل دادیم تا بیماران مبتلا برای درمان به آن ارجاع شوند.

به گفته فاضل بیماران مبتلا به کرونا در دو بیمارستان گرگان و گنبدکاووس پذیرش می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار