معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای مرمت بنای کارخانه پنبه لیوانی و بنای تاریخی مسکونی لیوانی به صورت مشارکتی خبرداد.

بنای تاریخی «کارخانه پنبه لیوانی» بندرگز در حال مرمت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سارا اخوت بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مرمت بنای کارخانه پنبه لیوانی و بنای تاریخی مسکونی لیوانی از محل اعتبارات ملی به صورت مشارکتی در حال اجرا است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزودد: این اعتبار در راستای مرمت، ساماندهی و احیا این دو بنای تاریخی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه قدمت بنا به دوران قاجار بر می گردد، گفت: حفظ، احیا و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان بندرگز، توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی از جمله اهداف این طرح است.

اخوت اضافه کرد: بندرگز به عنوان شهرستان ورودی به استان گلستان و برخورداری از جاذبه های گردشگری و همچنین ثبت ملی ۳۰ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری است.

گفتنی است کارخانه پنبه پاک‌کنی لیوانی به شماره ۱۲۵۵۹ و بنای مسکونی لیوانی نیز به شماره ۱۲۵۶۰ در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار