مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در ۱۸ ماه گذشته و با هدف گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی از طریق منابع دولتی، استانی و خیرین، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جذب و در راستای این اهداف هزینه شد.

۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت قرآنی در گلستان جذب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عادله کشمیری روز شنبه در همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: جذب این اعتبار برای توسعه فعالیت های قرآنی گلستان اتفاقی کم‌نظیر بود که زمینه رونق برنامه های پیش‌بینی شده را فراهم کرد.

وی همچنین از پیگیری تهیه اطلس قرآنی برای گلستان توسط واحد قرآنی این اداره کل خبر داد و گفت: با تهیه و تدوین این نقشه جامع شامل بخش هایی مانند معرفی قاریان، موسسات، خیرین و نیازهای مرتبط، گام بلندی برای ثمربخش بودن فعالیت ها برداشته خواهد شد.

وی بر سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در حوزه علوم قرآنی و برخورداری ساکنان منطقه از برکات آن در زندگی تاکید کرد.

کشمیری، برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم، برپایی جشنواره داستانک قرآن کریم، حمایت از موسسه های قرآنی فعال در استان، ارتقای سواد رسانه ای مدیران موسسه های قرآنی، حمایت از طرح های پژوهشی، برپایی نمایشگاه و کارگاه های تخصصی قرآنی با موضوع مختلف در حوزه قرآن شامل تابلو، نقاشی و خوشنویسی و پیگیری مسابقات قرآنی را از جمله برنامه های اجرا شده این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین به انتخاب روستای دنگلان گرگان به عنوان روستای نمونه قرآنی شایسته تقدیر در کشور اشاره کرد و گفت:  ۴۰ روستای استان برای معرفی در این بخش مدارک خود را به دبیرخانه این طرح ملی ارسال کرده بودند.

دهم خرداد سال جاری آیین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و در نهایت پس از ارسال مدارک از سوی روستاهای شرکت کننده ۱۲ روستا به عنوان روستای نمونه قرآنی در کشور معرفی شدند.

همچنین در این مراسم علاوه بر تقدیر از فعالان حوزه قرآنی روستای دنگلان، فعالان قرآنی روستاهای زیارت گرگان و توران فارس رامیان، فعالان و دست اندارکاران برگزاری آزمون سراسری در گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر با اهدا لوح تقدیر تجلیل شدند.

در  حاشیه این همایش رونمایی از کتاب ترجمه طبری جزء ۳۰ قرآن کریم از سوی سید محمد مهدی کمالی از اهالی گلستان، با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری استان انجام شد.

در اواخر سال قبل، ۶ طرح توسعه قرآنی در حوزه های آموزش، ترویج، تبلیغ و پژوهش در گلستان که مورد تصویب وزارتخانه متبوع قرار گرفته بود، توسط دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شد.

موضوع طرح های توسعه قرآنی در گلستان شامل آموزش حفظ قرآن بصورت مجازی و غیرحضوری، تولید و ساخت اپلیکیشن آموزشی قرآن کریم در حوزه آموزشی، تهیه اطلس قرآنی استان در حوزه پژوهش، تولید و ساخت پویانمایی (انیمیشن)، ارتقای سواد رسانه ای مدیران موسسات قرآنی استان و تشکیل انجمن خیرین قرآنی استان در حوزه ترویج و تبلیغ است.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت اقوام و مذاهب مختلف را در خود جای داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار