مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: امروز رسانه گویاترین وسیله برای انتقال ارزش های برجسته و محوری هشت دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود.

رسانه گویاترین وسیله برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمدرضا کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رسانه ها در ترویج و اشاعه  ارزش ها در همه امور از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و امروز برای جلوگیری از تحریف و تهدید های دشمنان گسترده ترین تاثیر را برای انتقال ارزش های ایثار، وحدت و همدلی حتی به دور افتاده ترین روستاها دارند.

وی تصریح کرد: قهرمانان دوران هشت سال جنگ تحمیلی در رسانه ها و فضای مجازی با استفاده از کلیپ، پادکست، موشن گرافیک و کتاب های صوتی  باید به نسل امروز معرفی شوند تا جامعه به ویژه نسل جوان با الگوهای واقعی ایثار و فداکاری آشنا شوند.

وی افزود: امروز با تهاجم فرهنگی در کشور  استفاده از عناصر هنری و فرهنگی پایه‌های هویت‌ را   تقویت می‌کند البته کارهای هنری خوبی صورت گرفته ولی باید در تئاتر، سینما، فیلم و  سریال های خانگی کارهای تاثیر گذاری برای مقابله با جنگ نرم دشمنان صورت بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان  با اشاره به تدریس دروس دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه گفت: درس آمادگی دفاعی و آشنایی با دفاع مقدس از جمله دروسی است که علاوه بر آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و طلبه ها  با هشت سال دفاع مقدس آنان را به سمت ایثار و همدلی برای حفظ ارزش های اسلامی سوق می دهد.

کاظمی اظهار داشت: رزمندگان و شخصیت های  هشت سال دفاع مقدس با سخاوت، جوانمردی، تواضع و شجاع امروز برای کشور الگوهای  افتخارآفرینی هستند که معرفی و ارتباط گیری معنوی آنها در همه کوچه پس کوچه ها به جوانان و نوجوانان کار سختی نیست.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس با وجود همدلی و وحدت کسی از خط سیاسی، مذهبی و قومی کسی سوال نمی کرد و همین اتحاد باعث پیروزی رزمندگان اسلام در همه عرصه ها شده است.

به گفته وی امروز مانند هشت سال دفاع مقدس هیچ مرز قومیت و مذهبی و تفرقه ای در بین شیعه و سنی نیست و این همدلی ها از حضور بدون تکلف و تشریفات مسئولان سرچشمه می گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با اشاره به علاقه مردم به مکتب و فرهنگ جهادی شهدا و رزمندگان گفت: برای تثبیت این فرهنگ معیشت مردم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر مسائل اقتصادی مانند هشت سال دفاع مقدس به درستی مدیریت و تقویت شود مردم بیشتر وفادار نظام می مانند.

کاظمی بیان کرد: جوانان امروز الگوهای خوبی هستند کسانی که با سنی کمتر از ۲۵ سال راهی دفاع از حرم شدند و نشان دادند فرهنگ انقلابی رزمندگان و شهدا نسل به نسل انتقال پیدا کرده و فقط باید در حفظ آن توجه بیشتری شود.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شد که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه  هر سال در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار