نماینده شهرستان‌های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان کشوری خواست برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های درازنو واقع در شهرستان کردکوی، تجهیزات و امکانات بیشتری در اختیار استان قرار دهند.

درخواست نماینده غرب گلستان از مسئولان کشوری برای کمک به مهار آتش در " درازنو"/۲ بالگرد دیگر به منطقه حریق اعزام می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به آتش سوزی وسیع و شدت وزش باد در این منطقه، با وجود تلاش‌های نیروهای امدادی و مردمی، این جنگل‌ها همچنان در حال سوختن است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود برای خاموش کردن آتش کافی نیست، افزود: تماس‌های زیاد و مکرر با وزیر کشور، استاندار، وزیر دفاع، رئیس مجلس و سایر مسئولان مرتبط داشتیم و درخواست ما اعزام بالگرد، نیروهای کمکی و تجهیزات لازم بوده است.

ایری گفت: روز گذشته یک فروند بالگرد به منطقه حریق اعزام و اقدام به آبپاشی ارتفاعات کرد و دو فروند بالگرد دیگر برای امروز به محل اعزام خواهد شد.

ابراهیم قدمنان، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کردکوی نیز در این باره اظهار داشت: با وجود تلاش‌ها و زحمات بی وقفه نیروهای مردمی، بسیجی و آتش نشانانی که از سراسر استان به منطقه اعزام شدند، متاسفانه به علت وزش بادهای شدید و صعب العبور بودن منطقه و کافی نبودن امکانات آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: پیگیری‌هایی از سوی استاندار از ستاد مدیریت بحران وزارت کشور برای اعزام بالگردهای اطفای حریق و دیگر تجهیزات مورد نیاز کمک از استان‌های همجوار و غیره در حال انجام است.

گفتنی است از روز پنج شنبه گذشته آتش به جان بخشی از منطقه حفاظت شده جهان نما و درازنو در شهرستان کردکوی افتاده که آتش سوزی در منطقه " یانه سر" مهار و خاموش شده اما جنگل‌های درازنو همچنان می‌سوزد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار