مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش ۳۹ درصدی بارش باران در استان خبر داد و گفت: گلستان جزو ۵ استان نخست کشور در زمینه کاهش بارندگی است.

گلستان؛ جزو ۵ استان کم بارش کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: امسال پاییزی کم بارش همراه با افزایش دما، کاهش رطوبت و هوای خشک را تجربه خواهیم کرد.

او افزود: در حالی که در فصل پاییز باید بیشترین میزان بارش‌ها را شاهد باشیم امسال بارش دیرتر از زمان مقرر در استان آغاز می‌شود.

داداشی از کاهش ۳۹ درصدی بارش باران در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ نسبت به آمار بلند مدت خبر داد و گفت: مجموع بارش‌های استان در یک سال گذشته ۲۸۳.۳ میلی متر بوده و نسبت به سال قبل ۳۳درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه گلستان جزو ۵ استان نخست کشور در زمینه کاهش بارندگی است، ادامه داد: روز‌های بارندگی طی یک سال گذشته در استان ۲۵ درصد کاهش داشته است و در سال گذشته تنها ۷۱ روز بارندگی در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: نکته قابل تامل این است که تعداد روز‌هایی که بارش بالای ۵ میلی متر در استان به ثبت رسیده  تنها ۲۰ روز بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار