مدیرکل گمرکات گلستان گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴۵ میلیارد ریال بوده است.

درآمد ۳۴۵ میلیاردی گمرکات گلستان/ صادرات ۵۴ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰۹ میلیون و ۲۳۹ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر حجمی ۱۸۹ درصد و از نظر دلاری ۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: همچنین طی این مدت پنج میلیون و ۳۵۶ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۵۶ هزار دلار به استان وارد شده که افزایش ۱۸ درصدی از نظر حجمی و افزایش ۹۰ درصدی از نظر ارزش دلاری را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی ماشین آلات خط تولید و پارچه بوده که از ترکمنستان، چین و ترکیه وارد استان شده و عمده کالاهای صادراتی هم شامل لبنیات، پسته، سیمان و پلی استایرن بوده که به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

حسینی بیان کرد: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی ۶ ماه نخست امسال، سه میلیون و ۵۷۲ کیلوگرم کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۸ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۴ درصد از نظر وزنی و ۱۶۷ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

طبق گفته مدیرکل گمرکات گلستان اظهارنامه‌های صادر شده طی این مدت ۵۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۴ درصد رشد داشته است.

حسینی درآمد وصولی گمرکات استان در ۶ ماه ابتدایی سال را ۳۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۸۷ درصدی یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار