مستند «من می مانم» به تهیه کنندگی و کارگردانی فاطمه مزربان از تولیدات شبکه استانی گلستان در ششمین همایش رسانه ای کشورهای حوزه خزر با عنوان «خزر بدون مرز» در آستاراخان روسیه خوش درخشید.

جایزه جشنواره «خزر بدون مرز» در دستان بانوی مستندساز گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مستند که توانست رتبه دوم جشنواره «خزر بدون مرز» را از آن خود کند، پیش از این نیز تندیس و جایزه بهترین فیلم در بخش بین الملل از چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، تندیس بهترین کارگردانی از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم حسنات، جایزه بهترین دستاورد هنری هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نامزدی بخش بین الملل جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه - عراق، تقدیر بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز،  حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و حضور در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم ریکا کشور لیتوانی و جشنواره کشور مجارستان، جایزه هیئت داوران دهمین جشنواره اکنون خاورمیانه #middleastnow، نامزدی دریافت جایزه جشنواره بین المللی مراکش، جواز حضور در سومین دوره‌ جشنواره فلیم کوتاه موج کیش و ... را در کارنامه داشته است.

«من می مانم» روایتگر داستان زندگی مردی به نام سید عقیل سادات حسینی است که به تنهایی در جزیره «آشوراده» گلستان به پرورش حیواناتی چون اسب ترکمن و گاومیش می‌پردازد. کار و فعالیت اصلی آقای سادات حسینی پرورش اسب و آماده کردن آنها برای حضور در مسابقات است. از سویی پدر او هم مربی تربیت اسب بوده و در این حوزه فعالیت می‌کرده است به صورتی که اسب های تربیت شده توسط او همیشه در مسابقات برنده بودند.

تصویربردار این اثر وریا گلزاریان، صدابردارش اکبر گلی، تدوینگرش فاطمه و عفت مرزبان و آهنگسازش محمد سالاروند است. صداگذاری آن هم با ارسطو مفاخری بوده است و مدیر تولید و دستیار کارگردانش هم مجتبی زاهدی تمسکنی نام دارد.

فاطمه مزربان تهیه کننده و کارگردان این مستند، پیش از این مستندهایی مثل «وقتی گفتند نمی‌شود» و «عروس وامنان» را با محوریت چهره‌های موفق مردمی ساخته است. 

مستند «وقتی گفتند نمی‌شود» تندیس سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، دیپلم افتخار جشنواره ملی فیلم کار و رتبه دوم ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی صداو سیما، جایزه بهترین سوژه از هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بیطار، جایزه بهترین فیلم جشنواره بسیج، نامزدی بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه-عراق، تقدیر هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز و راه یابی به جشنواره بین المللی روسیه را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

مستند «عروس وامنان» هم افتخارات زیادی تا کنون به دست آورده که دریافت تندیس و جایزه بهترین فیلم از دهمین جشنواره بین المللی فیلم رویش در بخش اقتصاد مقاومتی و فانوس ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، تندیس و جایزه بهترین فیلم از جشنواره سنگر، جایزه بهترین فیلم از جشنواره دو سالانه شهید آوینی از آن جمله است.

اختتامیه ششمین همایش رسانه ای کشورهای حوزه خزر با عنوان «خزر بدون مرز» 19 شهریور در روسیه برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار