امام جمعه علی‌آباد کتول، وظیفه مسئولین حوزه‌های علمیه را تربیت علمای دینی دانست و گفت: در جامعه کنونی، ماموریت حوزه‌های علمیه حساس‌تر است‌ و طلاب باید مباحث خود را با استدلال‌های قوی و مطالعه دقیق بر اساس اولویت‌ها و توجه به مخاطب مطرح کنند.

ماموریت امروز حوزه‌های علمیه حساس‌تر از گذشته است‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، به‌مناسبت هفته وحدت کارکنان مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آبادکتول با امام جمعه دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در آغاز سخنان خود با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه بیان کرد: پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بدترین شرایطی که جامعه اعراب دچار انحراف‌های اخلاقی و اعتقادی بسیاری بودند، مبعوث شدند.

وی با توجه به شرایط اجتماعی زمان حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام از عرب‌های جاهلی که زندگیِ قبیله‌ای و تعصبی با فساد و خونریزی داشتند و به حسب و نسب، مال و ثروت و جنگ‌های خود افتخار می کردند، الگوی تمام نمای انسانی ساخت.

امام جمعه علی‌آباد کتول بر اساس کتاب سنن النبی علامه طباطبایی(ره) اظهار کرد: مفسر عالیقدر علامه طباطبایی در کتاب خود با بهره‌گیری از آیات قرآن، صد ویژگی خانوادگی، شخصی و تبلیغی پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را بیان کرده که برای مسلمانان اسوه کامل قرآنی به‌منظور الگوگیری در تمام مراحل زندگی است.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان اینکه امروزه جریان‌های زیادی علاوه بر شبهه افکنی، بدنبال افزایش سرگرمی‌های کاذب برای جداکردن جوانان از دین هستند، گفت: جوانان بدانند که یک چهارم مردم دنیا نام پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را بر زبان جاری می‌کنند و او را منجی، دانشمند و حامل وحی الهی می‌دانند.

وی افزود: مباحث و احکام پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به عنوان اصل و قانون غیربشری است که هیچگاه کهنه و تکراری نمی‌شود و در جریان‌های اقتصادی، سیاسی و ... بسیار راهگشا و بدون اشکال است.

امام جمعه علی‌آباد کتول، وظیفه مسئولین حوزه‌های علمیه را تربیت علمای دینی دانست و گفت: در جامعه کنونی، ماموریت حوزه‌های علمیه حساس‌تر از گذشته است‌ و طلاب باید مباحث خود را با استدلال‌های قوی و مطالعه دقیق بر اساس اولویت‌های عصر حاضر و توجه به مخاطب مطرح کنند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با توجه به آفات طلبگی خاطرنشان کرد: طلاب با رعایت اصول اعتقادی و تهذیب باید خود را به گونه‌ای تربیت کنند که مانند علمای بزرگ، حکمت از قلب به زبانشان جاری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار