مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از اجرای مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش‌های تقلبی و غیرمجاز در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

اجرای مانور جهادی مقابله با آفت کش‌های تقلبی و غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان ددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش‌های نباتی تقلبی و غیرمجاز از روز گذشته در استان آغاز شده و تا سه شنبه ۱۱ آبان ماه ادامه دارد.

او افزود: در این مانور، گروهی متشکل از نماینده حراست جهاد کشاورزی، نماینده اداره بازرسی، نماینده نظام مهندسی، نماینده تعزیرات و در صورت لزوم نماینده نیروی انتظامی به کارگزاری‌های فروش سم و آفت کش مراجعه می‌کنند.

حق نما گفت: در این بازدید‌ها سموم تاریخ مصرف گذشته، سموم تقلبی، قاچاق و ... بررسی می‌شود و افراد متخلف شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۲ هزار و ۷۳۲ بازدید از ۵۰۰ کارگزاری سموم کشاورزی در سطح استان انجام شده است و برای ۸۶ کارگزاری اخطار صادر شده است.

حق نما گفت: برای ۳۲ کارگزاری درخواست ابطال مجوز صادر شده و به ۲۴ کارگزاری هم اخطار ۱۰ روزه و درخواست ابطال مجوز به نظام مهندسی داده شده است.

او افزود: بعد از پایان مانور ، سموم قاچاق و تاریخ گذشته جمع آوری شده با هزینه متخلفان امحا خواهد شد.

حق نما گفت: این مانور زیر نظر  سامانه مانیتورینگ کشور در حال اجراست.

او افزود: سموم از تهران به نمایندگان پخش و خرده فروشان و در نهایت به دست کشاورزان می‌رسد و این مسیر پلکانی بر اساس سامانه کشوری رصد می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار