فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی از دستگیری ۲۴ متجاوز به میراث‌فرهنگی طی مهرماه امسال خبر داد.

دستگیری ۲۴ متجاوز به میراث‌فرهنگی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ سیدفرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: طی  اجرای ماموریت‌های این یگان ،  ۲۴ نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت:در مهرماه امسال نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی یک دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و ۴ دستگاه را در ارتباط با خرید و فروش فلزیاب در استان کشف و ضبط کردند.

سرهنگ سیدفرامرز میر گفت:نیرو‌ها با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا  ۳ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را طی این مدت  کشف کردند و همچنین طی اقدامات دیگر یگان  ، ۸ مورد شیء تاریخی نیز کشف شد.


 بیش از ۴ هزار بازدید از ابنیه و اماکن تاریخی و ‎فرهنگی گلستان


فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گفت: طی این مدت  ۴  هزار و ۲۸۵ مورد بازدید از آثار، ابنیه، حریم های تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان صورت‌گرفته است.

او همچنین از اجرای ۱۳ گشت شبانه به‌منظور برخورد با باند‌های قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت:تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است.

سرهنگ میر گفت:نیرو‌های این یگان  به‌ صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌ سرعت پیگیری خواهد شد.

او از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار