زنگانه گفت: تولید نرم افزار و بازی دفاع مطهری در زمانی تهاجم فرهنگی است و باید مد نظر قرار گیرد و بدانند که ثواب این کار کمتر از جهاد فی سبیل الله در دوران دفاع مقدس نیست.

«تولید نرم افزار و بازی» در تهاجم فرهنگی کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، علی محمد زنگانه صبح امروز در آیین افتتاح سومین رویداد سراسری تولید محتوای  دیجیتال بسیح استان گلستان اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی و موضوعات مرتبط با آن آنقدر زیاد است که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر قرار بود رهبری نظام را برعهده نداشته باشم و مختار بودم یک مسئولیتی را انتخاب کنم مسئولیتی مرتبط با فضای مجازی کشور را انتخاب می کردم.
استاندار گلستان ادامه داد: باید الزامات و مسائل مرتبط با فضای مجازی و آسیب های زیادی که این فضا می تواند به همراه داشته باشد و فوائد آن را مد نظر قرار دهیم و برای ساماندهی این فضا تلاش کنیم.
زنگانه به سومین رویداد تولید محتوای بسیج اشاره کرد و گفت: در این رویداد به مسائلی مانند بازی، نرم افزار و اپلیکیشن توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: سن استفاده از این نرم افزارها بسیار پایین تر از آن است که تصور می کردیم و بیشتر کودکان و نوجوانان ما دسترسی به گوشی های هوشمند دارند و دسترسی به گوشی های هوشمند در کشورهای تولید کننده مبتنی بر استانداردها و قوانین است.
این مقام مسئول بابیان اینکه دسترسی به اینترنت و شبکه ها نیز براساس قوانینی در برخی از کشورها در نظر گرفته شده است، افزود: در برخی از کشورها برای دسترسی به برخی از سایت ها سن تعریف شده و قوانینی برای دسترسی در اختیار دارند و از آنجایی که به این مسائل در کشور توجه نشده با معضلات و آسیب های زیادی رو به رو هستیم.
زنگانه بابیان اینکه امروز آسیب های زیادی از نرم افزار، اینترنت و بازی متوجه کودکان و نوجوانان ما است، گفت: استفاده دو ساعته از بازی و نرم افزار در کودک باعث وابستگی شود به عنوان یک بیماری شناخته می شود و در برخی از کشورها برای اقدامات درمانی و مشاوره ای این افراد وابسته به نرم افزار و بازی ها را هدایت می کنند.
وی بابیان اینکه ترویج برخی از آسیب ها مثل خودکشی و راه های آن جوانان ما را در فضای مجازی تهدید می کند، گفت: ضمن آنکه برای تولید محتوا باید اقدامات مناسبی انجام دهیم باید تمرکز ما بر این باشد که از همه تدابیر مرتبط با صیانت از کاربران مورد اهتمام قرار گیرد.
استاندار گلستان به ایجاد شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: ایجاد این شبکه و دسترسی مناسب به اینترنت از مطالبات اساسی همه خانواده ها است و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهده تحقق این مطالبات مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است.
زنگانه خاطرنشان کرد: بیش از 26 میلیون گیم نر در فضای مجازی داریم که عمده آن کودکان و نوجوانان هستند و اگر جنبش تولید نرم افزار و بازی های مناسب را نداشته باشیم و اقدام صلبی را در دستور کار قرار دهیم بازنده این میدان خواهیم بود.
وی گفت: در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد که در مسیر تولید محتواهای فضای مجازی و بازی می توانیم بکارگیری کنیم، در کشور گروه هایی را داریم که برای مهد و پیش دبستانی تولید محتوا کردند و با بازی، قصه و شعر و استفاده از روش های نوین مفاهیم را انتقال می دهد و باید این بازی ها در اختیار خانواده ها و مهدهای کودک قرار گیرند.
استاندار گلستان متذکر شد: تولید نرم افزار و بازی دفاع مطهری در زمانی تهاجم فرهنگی است و باید مد نظر قرار گیرد  و بدانند که ثواب این کار کمتر از جهاد فی سبیل الله در دوران دفاع مقدس نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار